Ефективний e-mail-маркетинг

Ефективний e-mail-маркетингОдними з найпопулярніших технологій інтернет-реклами є SEO та PPC. Безумовно, вони ефективні і дають великий трафік, але при цьому не варто забувати і про інші способи залучення аудиторії на сайт. Про один з таких методів і піде мова в цій статті — E-mail-маркетингу. Цей інструмент не так популярний, але він може принести велику користь для просування і підвищити продажі.

Трохи теорії

Отже, чим же привабливий e-mail-маркетинг? Про це красномовно говорить ряд його переваг перед іншими звичними інструментами:

  • дуже низька вартість — витрати практично нульові, потрібно лише трохи часу;
  • майже миттєвий результат — відгук потенційних клієнтів практично моментальний, так як вони приходять на сайт по посиланню з листа;
  • здатність повернути відвідувачів на сайт — вони «згадують» про ваш сайт, як тільки отримують лист;
  • легко відстежити результат — всі відвідування і подальші дії користувачів легко реєструються традиційними методами.

Цей набір достоїнств робить e-mail-маркетинг дуже привабливим способом збільшення трафіку. Але при цьому важливо не плутати його з звичайним поштовим спамом, при вірному підході користувачі підтверджують своє бажання отримувати поштові розсилки від вас.

Різноманітність поштових розсилок

Існує декілька принципово різних типів e-mail-розсилок, але їх об'єднує одна мета — збільшення трафіку і, як наслідок, підвищення продаж.

  • Інформаційні — як правило, розсилки такого роду привертають користувачів корисним контентом. Регулярні порції цікавої інформації, яка може стати в нагоді цільовій аудиторії, знаходять успіх у існуючих і залучають нових підписників. Вже всередині цієї розсилки можна використовувати самі різні прийоми для утримання читачів: майстер-класи та інструкції, оглядові статті, новини, розважальні та гумористичні рубрики, конкурси і безліч інших
  • Товарні — в таких розсилках зазвичай розміщуються добірки товарів, а головна мета — стимулювати користувачів до повторних і випадкових покупок. Тут же звичайно читачі знаходять інформацію про різні акції, знижки, тематичні та сезонні збірки пропозицій. Цей вид розсилки найбільше підходить для інтернет-магазинів, а практика показує, що товарні розсилки дійсно працюють і дозволяють отримати чималу вигоду для магазину. Також є розсилки, мета яких — нагадати потенційному покупцеві про товари, покладені в кошик, але ще не куплені. Крім товарів в розсилках можуть міститися добірки подій за інтересами користувачів. Наприклад, якщо людина замовляла квиток на рок-концерт, то вона буде тільки рада листу, в якому буде добірка подібних подій у рідному місті, наприклад, на наступний місяць. Користувач вибере цікавий йому концерт і знову зробить замовлення у вас.
  • Сервісні — ці розсилки нагадують користувачам про поповнення рахунку, будь-які зміни або нововведення, пропонують спробувати нові можливості і багато іншого. Їх основна мета — запобігти втраті клієнта, а додаткова — збільшити його участь у вашому сервісі. Тобто такі повідомлення не тільки несуть службову інформацію, а й допомагають підвищити продажі.
  • Новинні — добірка новин з певної теми може служити непоганим «якорем» для користувачів, багато хто із задоволенням не тільки читають такі дайджести, а й переходять за посиланнями з них. Новинну інформацію можна в розумних межах доповнювати комерційними пропозиціями, які також зацікавлять частину читачів.
  • Завертаючі — такі розсилки в основному використовують соціальні мережі і сайти знайомств. Так як їх головне завдання полягає в утриманні користувачів якомога довше на сайті, то вони використовують хитрі прийоми. Наприклад, надсилають лист користувачеві, який давно не був на сайті, про те, що його взаємний друг виклав нові фотографії, або хлопцю, який шукає собі пару, приходить повідомлення про те, що на сайті зареєструвались нові дівчата, спраглі знайомств з таким як він . Але це далеко не весь арсенал методів, якими затягують користувача назад на сайт, фантазія маркетологів безмежна: вони можуть повідомити, що хтось дивився твої фото, писав про тебе, нагадують про дні народження та інші дати, тим самим змушуючи користувача знову і знову заходити на сайт і приносити йому прибуток.

Розсилки не обмежуються описаними типами, вони можуть включати в себе самі різні елементи. Також можуть бути комбіновані розсилки, які включають в себе і інформаційну складову, і новинну, і, наприклад, добірки товарів або послуг. Все залежить від конкретних цілей і завдань.

Створення поштової розсилки

Перш ніж створювати і запускати розсилку, необхідно скласти і опрацювати стратегію, тобто визначитися з типом розсилки, контентом і цілями, які ви ставите. Команда, що випускає розсилку, може складатися з двох чоловік — редактора і розробника, перший в цьому випадку відповідає за створення контенту, а другий — за алгоритми самого розсилання листів.

Завдання редактора можуть бути самими різними: він може перекладати і писати статті, брати інтерв'ю, робити добірки новин та багато іншого. Але якщо розсилка представляє собою добірку товарів за інтересами, то можна автоматизувати процес її створення на основі даних користувача і його покупок.

Далі розробнику необхідно налагодити сам процес. Для цього можуть стати в нагоді спеціалізовані сервіси, які допомагають здійснювати розсилку листів користувачам. Серед них можна виділити UniSender, Smartresponder і SubscribePRO. На початковому етапі вони практично не зажадають витрат, так як буде достатньо безкоштовного базового функціоналу. Для більш складних завдань вже може знадобитися розширений функціонал або навіть створення власного «двигунця». Власний сервіс для розсилок зазвичай економічно оправданий, коли e-mail-база налічує сотні тисяч або навіть мільйони користувачів, а також коли потрібна складна сегментація, наприклад, у випадку товарних розсилок за інтересами.

Створення і нарощування бази підписників

Ще одне важливе питання, пов'язане з розсилками — база  підписників, тобто той список адресатів, кому відправляються листи. Безумовно, почати варто з існуючої клієнтської бази, тобто включити в неї тих користувачів, з якими ви вже працювали або продовжуєте працювати. Вже цей крок дозволить підвищити продажі, нагадуючи про себе і примушуючи людей, які зробили одного разу покупку або замовлення послуги, повертатись до вас.

Для розширення числа читачів створіть спеціальну сторінку на сайті, де будь-який користувач може легко підписатися на вашу розсилку. Там обов'язково має бути яскравий і інформативний заголовок, безпосередньо поле, куди потрібно ввести e-mail, щоб підписатися, і архів, щоб користувачі могли знайти будь-який цікавий для них випуск. Також можна розмістити посилання на підписку на інших сторінках сайту, зробити спливаючі вікна або скористатися іншими прийомами. Тут стануть в нагоді різні заклики, наприклад, «Хочеш знижку? Підпишись!»Та інші.

Ще один непоганий спосіб розширення e-mail-бази — це так званий PR-бартер. Ви можете домовитися з власником іншого сервісу, який не є вашим конкурентом, але має цікаву для вас аудиторію. Після цього, ви своїм клієнтам розповісте в розсилці про них, а вони своїм про вас. Зазвичай такий прийом при грамотному підході дійсно працює і приносить нових підписників та клієнтів.

Також можна купувати тематичні бази, але цей спосіб не можна назвати повною мірою «білим», так він вже межує з поштовим спамом. Зазвичай подібні бази купуються на тематичних форумах, а користувачі отримують тестовий лист з пропозицією про підписку на вашу розсилку. Але цим варто користуватися обережно, тому що можна легко викликати негативну реакцію з боку користувачів.

Оформлення листів E-mail розсилки

Варто дуже відповідально підійти до оформлення листів, які отримуватимуть користувачі. Тут найбільш важливі такі моменти:

  • Тема — вона повинна бути яскравою, інформативною і такою, що надовго запамятовується.
  • Дизайн та верстка — лист повинен виглядати красиво, щоб користувачеві було приємно його читати, наприклад, його дизайн може бути зроблений в стилі вашого сайту. Також обов'язково протестуйте сумісність верстки з різними поштовими клієнтами, браузерами і пристроями, ні в кого з користувачів не повинно виникати проблем з читанням листа.
  • Від кого — в цьому рядку обов'язково має стояти назва вашої компанії, сервісу або сайту, користувач повинен відразу розуміти, від кого він отримав листа.
  • Структура — вона повинна бути чіткою і повторюватись з випуску у випуск. Тут сталість і впізнаваність будуть перевагою.
  • Відписка — така можливість обов'язково має бути присутня в розсилці, в іншому випадку великий ризик виникнення хвилі негативу з боку користувачів, які більше не хочуть бути читачами вашої розсилки.
  • Додаткові посилання в підписі — це відмінний інструмент для залучення аудиторії на сайт і в спільноти в соціальних мережах.
  • Зворотний зв'язок — проста форма в листі допоможе вам отримувати відгук від  підписників, що в свою чергу дасть можливість міняти розсилку з урахуванням думок користувачів. Також будуть корисні кнопки «Мені сподобався випуск» і «Мені не сподобався випуск», що теж буде давати цінну інформацію.
  • Бонуси, подарунки, акції — добре працюють в розсилці, змушують користувачів здійснювати цільові дії, збільшуючи ваші продажі.

Висновок
E-mail-маркетинг при належному підході може стати відмінним каналом для залучення трафіку і перевагою перед конкурентами. Не варто недооцінювати цей інструмент, у багатьох випадках він незамінний і при порівняно невеликих витратах може істотно розширити вашу аудиторію.

І на останок пропоную переглянути вебінар «E-mail-маркетинг для бізнесу»

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

  • Avatar Сергей

    Спасибо больше за статью и за видео-отдельное спасибо!Кстати, для рассылки мне нравится использовать специальный сервис – Юнисендер!)

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов'язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.