Копірайтинг для підвищення конверсії

Копірайтинг для підвищення конверсії Простий приклад, яких безліч в реальному житті - зроблена якісна оптимізація сайту, написані унікальні тексти, сайт зайняв стабільне місце в ТОПі, але в підсумку продажі майже не виросли. Замовник незадоволений, оптимізатор не може зрозуміти, в чому справа. А справа в тому, що при створенні контенту та оптимізації сайту була поставлена неповна мета - просто просунути сайт в ТОП, коли перш за все потрібно думати про конверсії.

Конверсія (в даному випадку) - це відношення кількості осіб, які виконали заплановані дії (здійснили покупку, зробили замовлення, заповнили певну форму і т.д.), до загальної кількості унікальних відвідувачів.

Позиція сайту у видачі є лише складовою головної мети, вона відповідає тільки за залучення цільового трафіку. Конверсія ніколи не повинна  бути жертвою «технічного» SEO. Добросовісний копірайтер повинен обов'язково пам'ятати про це правило при написанні текстів.

Підходи до підготовки текстів

Безсумнівно, що підходи до написання текстів для кращого ранжирування сайту та для підвищення конверсії відрізняються. Однак створюючи «продающий» і одночасно активний з точки зору пошукових систем контент, можна скористатись кількома прийомами:

  1. Увійдіть в роль покупця і оцініть з його боку написаний текст. Проробіть уявний шлях типового цільового відвідувача від входу на сайт до здійснення покупки. Ви б пройшли весь шлях до кінця? Таким способом можна виявити слабкі місця текстів: десь скоротити вдвічі або втричі величезні нудні «простирадла», десь прибрати нав'язливу рекламу і додати інформативності, десь краще розкрити суть пропозиції.
  2. Використовуючи другий спосіб, треба встати по інший бік барикади - на місце продавця. Спробуйте продати товар або послугу. Які прийоми ви будете використовувати? На яку інформацію при презентації товару будете робити акцент? Потім лише необхідно з урахуванням всього цього подивитися на тексти та переосмислити їх. Величезним плюсом для копірайтера буде спілкування з справжніми продавцями чи менеджерами: вони зможуть дати багато корисної інформації про продажі, яку можна буде застосувати й до текстів. Майже у кожного продавця є свої секрети, так нехай вони будуть працювати не тільки в живій торгівлі, але і у віртуальній.
  3. Проаналізуйте тексти конкурентів: цілком може бути, що їх прийомами варто скористатися, не вигадуюси зайвий велосипед. Це, звичайно, не означає, що потрібно писати контент під копірку - беріть родзинки і використовуйте по-своєму.
  4. Попросіть друзів оцінити тексти - цілком можливо, що до певних сегменті цільвої аудиторії потрібен особливий підхід, і друзі зможуть вам на це вказати.

Зміст текстів

Копірайтер повинен добре розбиратися в інформації про продукт, про який він пише. Лише так є шанс написати дійсно ефективний текст. При створенні контенту для сайту компанії, що продає автомобільні диски, зовсім недостатньо вивчити пару статей про колеса і дізнатися, чим литі диски відрізняються від кованих. Треба всебічно володіти інформацією про предмет, не тільки знати всі переваги пропонованого товару, але і правильно їх використовувати. Наприклад, в описі красивих литих дисків робити упор на особливості дизайну і стилю, так як зазвичай це основний критерій вибору таких коліс, а в текстах про ковані магнієві диски — на низьку масу і міцність, так як часто їх купують автолюбителі, які беруть участь у різних змаганнях, для яких дизайн має другорядне значення. Знаючи і застосовуючи всі ці нюанси в текстах, можна зробити контент, який по-справжньому зацікавить покупця.

Крім усього іншого треба заздалегідь врахувати можливі заперечення покупця. Якщо при живих продажах це врахувати дещо простіше - між покупцем і продавцем йде діалог, то в тексті це зробити дещо складніше — по суті це монолог продавця без питань покупця. Часто досвідчені продавці застосовують хитрість — самі підводять покупця до моменту, який змушує його зробити заперечення, після чого видають заздалегідь заготовлену відточену відповідь, яка розвіює всі сумніви і дає додаткову перевагу пропонованому продукту. Точно так же і в тексті можна прозоро позначити недолік, а потім ясно розвіяти його. Відвідувач запам'ятає саме другу частину тексту, яка несе пряму і чітку інформацію про позитивні якості товару.

Вимоги до текстів

Досить важко позначити рамки для обсягу текстів — це залежить від багатьох факторів: цільової групи, специфіки продукту та інших. Для деяких продуктів достатньо декількох лаконічних фраз, а іншим більше підходять довгі інформативні описи. Основна вимога — текст повинен бути цікавим, щоб цільовий відвідувач не вмирав з нудьги і дочитував до кінця.

Також велике значення має цільова група, на яку орієнтується контент. Можна навести простий приклад з фотокамерами. В описі аматорської зеркалки початкового рівня не варто зловживати складними термінами, навпаки треба робити акцент на легкість поводження з нею та гідну якість навіть в руках новачка. А ось в тексті про дорогу професійну фотокамеру сміливо можна говорити про технічні подробиці та інші тонкі нюанси — професійні фотографи, які купують подібні камери, чудово розбираються (або хочуть розібратися) в такій техніці.

Відносно прямих закликів для покупки товару в тексті однозначно сказати не можна, їх користь від їх наявності теж залежить від специфіки галузі. У якихось випадках вони необхідні, а в інших навпаки можуть відлякати потенційних покупців. Копірайтеру, приймаючи рішення, слід виходити з ситуації, розсудити самому, використовуючи вищеописані підходи, чи доречний буде прямий заклик.

Відносини копірайтера з замовником

Окремо варто сказати про спілкування виконавця з замовником. На жаль, далеко не всі власники сайтів усвідомлюють, що конверсія набагато важливіша за позиції у ТОПі, і вимагають від оптимізатора відповідних текстів — при цьому, наприклад, виставляється вимога до обсягу, що провокує авторів «писати водичку». У цьому випадку необхідно пояснювати клієнтові, що перш за все для реальних продаж треба прагнути до максимальної конверсії, а не до ТОПу. Тим більше сучасні тенденції розвитку пошукових алгоритмів є такими, що краще ранжирується текст, орієнтований на живого користувача, ніж на пошукову машину. Тобто насичена ключовиками довга стаття навіть пошуковиком може бути оцінена гірше, ніж лаконічний живий текст з необхідним мінімумом входжень.

Про шкоду гонки за позиціями нещодавно у своєму відеоролику розповів Метт Каттс, керівник групи Google Webspam. Він каже, що це відео корисно показувати босам, які від оптимізатора вимагають лише верхніх рядків рейтингу, а не інформативного і легко у сприйнятті для відвідувачів контенту.

У свою чергу власники сайтів при пошуку виконавця повинні орієнтуватися на копірайтера, який основний наголос у своїй пропозиції робить на конверсію, а не на оптимізацію для пошукових систем.

Висновки

При написанні текстів треба намагатися догодити не поки ще бездушній пошуковій машині «Яндекса» або Google, а живому відвідувачу. Тільки з таким підходом будуть рости продажі, а не лише позиції сайту. Робіть контент цікавим та інформативним, дивіться на нього поглядом відвідувача —  продажі підуть вгору. І не варто турбуватися про те, що позиції сайту у видачі впадуть, розробники алгоритмів пошуковиків зараз докладають зусиль, щоб тексти для людей цінувалися вище оптимізованого сухого контенту.

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.