Основи SEO-копірайтингу

Основи SEO-копірайтингу Раніше можна було без особливих проблем вивести сторінку в ТОП10 будь-якого пошуковика за запитами, яких немає в її тексті. Наприклад, у 2006-му році сайт microsoft.com/ru стабільно тримався у ТОП10 «Яндекса» за запитом «геморой». Це жарт оптимізаторів, а не магія чи помилка: просто було закуплено багато зовнішніх посилань з відповідними анкорами.

В наші дні такий прийом може спрацювати тільки для низькочастотних або слабоконкурентних середньочастотних запитів, і він завжди викликає значне підвищення посилального бюджету. Чому це так? Справа в тому, що тепер пошуковики розглядають сайт в сукупності всіх контент-факторів:

  • зовнішніх — анкори вхідних посилань з ключовими словами;
  • внутрішніх — контент сторінок

Ефективне та економне просування обовязково включає розміщення на цільових сторінках SEO-контенту. Без нього ніяк — питання тільки в тому, де взяти необхідний обсяг хороших текстів. Ця стаття стане в нагоді і тим, хто збирається писати тексти самостійно, і тим, хто буде їх замовляти.

SEO-контент — текст з певною щільністю входжень ключових слів/словосполучень.
SEO-копірайтинг — прийоми створення читабельного, цікавого, грамотного, «продающого» SEO-контенту.

Про «нудоту» і природність в SEO-текстах

До недавнього часу пошукові системи лояльно сприймали високу щільність ключових слів в тексті, тому SEO-копірайтерам доводилося вживати їх по 3-8 разів на 1000 знаків. Більш того, «Яндекс» любив довгі «простирадла» тексту по 10000-25000 знаків з сотнями входжень. Ступінь заспамленності тексту ключовими фразами оптимізатори називали «нудотою». Основним завданням SEO-копірайтера було наситити контент з ключовиками в заданих межах «нудоти»: не більше, і не менше. Тепер пошукові системи віддають перевагу більш природному контенту. Цілком достатньо вжити ключове слово 1-3 рази в різних словоформах, щоб сторінка стала релевантною запиту. Чим довший ключовик, тим рідше його треба вживати (і навпаки).

Таким чином, по параметрах заспамленності оптимальні для пошукових систем тексти наблизилися до природних тематичних статтей. Другу ж проблему SEO-текстів, необхідність прямих (точних) входжень, досить легко обійти за допомогою простих прийомів. Оптимізаційний текст може (і повинен!) бути грамотним і ефективним з точки зору маркетингу — навіть якщо містить слова типу «вентиляційні решітки львів купити».

  • Обсяг тексту на головній сторінці — від 2 000 до 10 000 знаків
  • Обсяг тексту на внутрішніх сторінках - від 1 000 до 6000 знаків
  • Кількість входжень — за рекомендаціями вище або трохи менша
  • Головне ключове словосполучення рекомендується використовувати в перших абзацах тексту

Особливості текстів для сайтів, рекомендації по копірайтингу

  1. Навіть найкращий текст можна зіпсувати неакуратною версткою. Допомагають поліпшити візуальне враження досить великий кегль шрифту, оптимальна довжина рядка (не більше 60 символів), акуратні відстані між абзацами, заголовками і так далі.
  2. Потрібно з обережністю використовувати атрибут justify — стежити, щоб вирівнювання по ширині не приводило до виникнення величезних пробілів між словами в рядку.
  3. Перед публікацією тексту можна пропустити його через один з «типографів» — сервісів, які виправляють неправильні друкарські знаки. Цього можна і не робити, якщо без типографа забезпечується однаковість знаків: наприклад, краще нехай лапки скрізь будуть замінені знаками дюйма (""), ніж десь залишаться дюйми, а десь лапки-ялинки («»). Здавалося б, це дрібниця, але вона сильно впливає на сприйняття текстів.
  4. Уникайте «простирадлм». Текст повинен бути розбитий на абзаци, структурований привабливими та інформативними заголовками. Придумування газетних заголовків — це мистецтво, але тексти для сайту, не вимагають шедеврів. Можна обмежитися зрозумілими заголовками, що орієнтують увагу читача. Рекомендується використовувати списки, вставки та інші засоби для усунення ефекту «простирадла».
  5. Чим більше в тексті ілюстративного матеріалу (малюнків, фотографій, таблиць), тим краще. Всі картинки повинні бути унікальними, якісними, без артефактів стиснення.
  6. Складіть план з основними тезами. Це дозволить дотримуватися логіки викладу, зробить текст цільним, логічним, зв'язаним.
  7. Користуйтеся спелчекером. Автоматична перевірка орфографії та пунктуації допомагає навіть людям з абсолютною грамотністю.
  8. Почитайте кращі книги з копірайтингу: почніть з класичної «Про рекламу» Девіда Огілві. Читайте і перечитуйте граматичні довідники.
  9. Прагніть до стислості, ясності викладу. На комерційних сайтах людей рідко цікавлять загальні істини: їм потрібно дізнатися побільше про продукт або послугу.
  10. Чим правдивіше й чесніше ви напишите, тим більше довіри та лояльності отримаєте. Реклама повинна бути тонкою — беріть приклад з кращих ;).
  11. Якщо ви переписуєте своїми словами чужий текст (тобто виконуєте рерайт), обов'язково перевірте результат на відсутність запозичень за допомогою copyscape.com або інших подібних інструментів.
  12. Дотримуйтесь простого правила: не повторюйте однокореневі слова занадто часто (це відноситься і до ключових слів).
  13. Щоб вставити в текст ключову фразу типу «тури Туреччина гарячі», можна скористатися простим прийомом: написати, що користувачі інтернету часто шукають кращі пропозиції за допомогою саме такого запиту.

SEO-текст Ці поради не навчать вас писати, але допоможуть вам відрізнити хороший текст від поганого.

Основна проблема SEO-текстів — великі обсяги, які потрібні для просування. Якщо сайт просувається по десятку запитів, потрібно написати тексти для декількох сторінок, і навіть це може зайняти купу часу. У разі просування по сотнях і тисячах запитів оптимізувати потрібно тексти сотень і тисяч сторінок, що явно виходить за рамки можливостей однієї людини. У переважній більшості випадків зручніше скористатися допомогою професійних копірайтерів. Можна знайти віддалених співробітників на одній з фрілансерських бірж (наприклад, www.free-lance.ru) або звернутися в контент-агентство.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.