Оптимізація сніппетів

Сніппет — це опис сайту в результатах пошуку. Пошукова видача та її заповітний ТОП10 складаються як раз з сніппетів.
Оптимізація сніппетів

На початку історії пошукових систем складання сніппетів покладалось на вебмайстрів та власників сайтів (саме для цього призначався тег Description), але через титанічні масштаби зловживань пошуковикам довелося відмовитися від такої політики. Вебмастри писали привабливі, але абсолютно не відповідні реальному змісту сторінок описи, що неприйнятно для користувачів пошукових систем і, відповідно, самих пошуковиків. В даний час Яндекс складає сніппети автоматично, причому міняє їх при переіндексації в залежності від зміни контенту і структури сторінки. Гугл інколи використовує тег Description.

Навіщо все це потрібно?

Навіщо взагалі потрібно замислюватися про маніпуляції з сніпетами? Справа в клікабельності, CTR. Чим сніппет привабливіший, зрозуміліший, інформативніший і релевантніший запиту, тим більше користувачів клікає по ньому й переходить на ваш сайт. Іноді друге або третє місце в ТОП10 працює гірше четвертого, п'ятого та шостого просто тому, що в заголовку сніппета каша з ключевиків типу «Металопрокат, металлопрокат оптом купити, метал ...», а опис — вирвано з контексту і він складається з чисто описової, не продающої фрази: наприклад, щось на кшталт: «Металопрокат забезпечує можливість легкого кріплення зазвичай за допомогою зварювання, або інших технологічно виправданих способів. Це теж робить прокат універсальним ». Робота з сніппетами не тільки прямо підвищує відвідуваність за рахунок зростання CTR і кількості переходів, але й впливає на позиції сайту в ТОП10. Детальніше про цей вплив можна прочитати у статті, присвяченоій поведінковим факторам ранжування.

До речі, судячи з даних Яндекса (озвучених в доповіді Олександра Шубіна на конференції «Практика пошукового просування. NetPromoter-2010»), зростає не тільки CTR, але і глибина перегляду, і відсоток відвідувачів, які досягають конверсійної мети.

З чого складається сниппет?

Мінімальний сниппет буде складатися з посилання, опису і URL. До цієї трійки при певних зусиллях з вашого боку можна додати:

  1. Favicon (фавікон) — картинка розміром 16 на 16 пікселів, яка відображається в адресному рядку браузера при заході на сайт, а також зліва від сниппета (у Яндексі). Дуже корисно і правильно зробити сниппет на основі логотипу компанії-власника сайту, який просувається. Створення якісної фавіконки — справжнє мистецтво, просто ресайз логотипу навряд чи спрацює (картинка буде нечіткою і непривабливою). Краще звернутися до професійного дизайнера. Оскільки переважна більшість сайтів в комерційно значущих тематиках вже мають фавікони, відсутність такого оцінюється користувачем пошуковика вкрай негативно. Щоб браузери відвідувачів та пошукові роботи змогли завантажити фавікон, потрібно покласти файл favicon.ico в кореневу папку сайту, а в код всіх сторінок на всяк випадок прописати код <link rel="icon" href="/favicon.ico ">.
  2. Адреса, телефон та інші параметри «Довідника організацій» Яндекса — щоб сніппет містив адресу з посиланням на карту і телефон, а також відображався на Яндекс.Картах, потрібно максимально повно внести дані у відповідному розділі Яндекс.Вебмастера. Тут же можна отримати додатковий інформаційний рядок в сніппет — якщо сайт відноситься до однієї з тематик — вона відображатиметься у ньому.
  3. Регіон — вказувати регіон за допомогою Яндекс.Вебмастера необхідно для просування, а також орієнтації користувачів пошуковика.
  4. Швидкі посилання — Яндекс автоматично аналізує структуру сайту і доповнює сніппет посиланнями на розділи (якщо знаходить такі).
  5. Передача вмісту — за допомогою Яндекс.Вебмастера можна налаштувати відправку даних у вертикальні пошуки, віджети. Поки що присутні наступні тематики: «Товари і ціни», «Словники і енциклопедії», «Кулінарні рецепти», «Новини», «Реферати», «Вклади та кредити», «Автооб'яви», «Вакансії». Тут обговорювати нічого: якщо ваш сайт потрапляє в цей список, налаштувати передачу даних просто необхідно.

Додаткові рекомендації по роботі з описом сайту

  • потрібно періодично перевіряти видачу по усіх необхідних ключових словах.
  • домогтися привабливих для потенційних покупців сніппетів. Якщо з першого разу не вийшло, змініть текст, який Яндекс взяв для складання опису.
  • сім разів відмірте перед відправкою на модерацію даних і назви сторінок.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.