Оптимізація поведінкових факторів ранжування

Оптимізація поведінкових факторів ранжування Прагнення розробників пошукових систем зробити видачу найбільш корисною для користувачів цілком зрозуміле, тому що це їх пряме завдання. Але очевидно, що для цього не годяться алгоритми, що використовують для ранжування лише сухі цифри параметрів. Тому пошукові системи крім якості контенту та вхідних посилань стали придивлятися до поведінки користувачів.

Як пошуковики працюють з поведінковими чинниками?

Яким же чином «Яндекс» шпигує за користувачами і з'ясовує їх поведінку? Перше, що враховує пошуковик — це клікабельність у видачі. Якщо в три рази більше користувачів вибирають восьмий результат в SERP, ніж всі інші, то це прямий натяк на те, що він є більш релевантним запитом. Тому пошуковик може підняти такий результат на позицію вище, незважаючи на всі заслуги інших сайтів у вигляді посилань та інших чинників.

Також «Яндекс» активно використовує свої сервіси — головним чином систему статистики самого пошуковика. Вона дає величезну кількість даних, які дають сигнали для оцінки відношення користувачів до сторінок. Наприклад,  час перебування на тій або іншій сторінці може сказати багато чого — очевидно, що сторінки, з яких користувачі відразу йдуть, їм менше подобаються, ніж ті, на яких вони затримуються довше.

Крім того, є підстави вважати, що для збору інформації про поведінку користувачів використовується розширення для браузерів «Яндекс.Бар». Офіційно цей факт не підтверджено, але на думку багатьох експертів таке «шпигунство» має місце. Google в цьому відношенні теж не «святенький», будьте певні — він за вами слідкує ще більш пильно, ніж Яндекс. Чого вартий тільки його браузер chrome який набув шаленої популярності, та численні «додатки» до смартфонів.

Методи оцінки та обліку поведінкових факторів

А як власнику сайту оцінити поведінкові фактори, щоб зрозуміти, в яку сторону покращувати власний ресурс? Для цього підійде один з методів, які використовують самі пошуковики — системи статистики. Розглянемо, як вони працюють на прикладі знайомої кожному оптимізатору «Яндекс.Метрики». У цьому сервісі є спеціальна вкладка «Поведінка», де за допомогою вебвізора можна стежити за діями відвідувачів у форматі відео.

«Яндекс.Метрика» дає нам наступні важдиві відомості:

  • інформацію про джерела трафіку — вони дозволяють дізнатися, звідки приходять користувачі, по посиланнях з пошукової видачі або з інших місць. Це вкрай важливо, оскільки частка трафіку з пошуковиків може виявитись куди меншою за очікувану;
  • показник відмов — дуже важливий параметр, потрібно докладати всіх зусиль, щоб максимально знизити його. Відмовами прийнято класифікувати такі дії, коли користувачі, швидко, протягом декількох секунд, закривають сторінку або повертаються назад до сторінки видачі;
  • час перегляду — говорить про ступінь зацікавленості користувача. Якщо користувачі не затримуються надовго, то це перший сигнал до того, що треба покращувати сайт — на сторінках, які їм подобаються, вони проведуть багато часу;
  • глибина перегляду — наскільки далеко (вглиб сайту) заходять відвідувачі при перегляді вашого ресурсу? За скількома посиланнях переходять? Це теж дуже важливо, так як якісний сайт повинен затягувати користувачів, змушувати їх йти конверсійним маршрутом, а не обмежуватись лише переглядом головної сторінки.

Google також пропонує приблизно аналогічний перелік в своїй Ґугл-аналітиці.

Способи поліпшення поведінкових факторів

Оптимізацію поведінкових факторів логічно почати з моменту першої взаємодії користувачів з вашим сайтом — з зовнішнього вигляду посилання у видачі пошуковика, тобто з сніппета. Про сніппети я якось ще детальніше напишу, а наразі пропоную подивитися відео доповіді Олександра Шубіна, керівника двох пошукових сервісів «Яндекса», про принципи формування сніппетів.

Отже, щоб створити привабливий для користувачів сніппет, треба зрозуміти, за якими принципами пошуковик його формує. Якщо раніше для сніппета «Яндекс» брав текст з вмісту метатегів Title і Description, то тепер основою може послужити будь-який фрагмент тексту з ключовим словом. Якщо пошуковик вибрав невдалу фразу, то можна спробувати переробити її в тексті, не змінюючи загальну кількість ключовиків. Але для цього, звісно, треба аналізувати видачу.

Якщо ж тематика вашого сайту дозволяє використовувати семантичну розмітку, то цим треба обов'язково користуватися —  при правильному застосуванні стандратів Schema.org вам гарантований відмінний сніппет. Дещо про мікроформати та мікродані я уже писав.

Намагайтесь зробити так, щоб трафік був різноманітнішим. Використовуйте соціальні мережі, форуми, блоги. Нехай частка переходів з цих джерел буде невелика, але таким чином трафік стане більш гетерогенним, а значить і більш природнім.

Для утримання користувача на сайті крім публікації цікавого та інформативного контенту треба включати кмітливість і використовувати творчий підхід. Тут буде доречним все, що завгодно — від фішок дизайну до корисних сервісів. В якості прикладу можна навести шинний калькулятор для підбору коліс на сайтах із продажу автоколіс або програми розрахунку КПП для любителів тюнінгу. Вдалі рішення часто потрапляють в закладки користувачів. Утримати користувача подовше на сторінці може цікавий відеоролик або навіть невелика flash-гра.

Також плюсом буде простановка посилань в тексті на інші сторінки в тих місцях, де вони дійсно потрібні для зручності відвідувачів (при цьому не забувайте про контекстну перелінковку — такі посилання не повинні їй шкодити!). Блоки з схожими записами або товарами теж допоможуть змусити користувача подовше серфувати на вашому ресурсі, а це ще одна монетка в скарбничку оптимізації поведінкових факторів.

Підсумок
При роботі над просуванням сайту не забувайте про поведінкові фактори, робіть ресурс для живих людей, а не заради показників та рейтингу. Це зможе не тільки покращити положення сайту у видачі, а й залучити користувачів. Для цього необхідно грамотно працювати з системами статистики — стежити за поведінкою користувачів, виявляти слабкі місця на сайті і шукати нові способи залучення відвідувачів.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.