Внутрішня перелінковка

Ви напевне уже знайомі з такими аспектами внутрішньої оптимізації сайту, як HTML-верстка відповідно до вимог пошукових систем і технічні налаштування веб-сервера і системи управління контентом (CMS). У цій статті ми розглянемо ще одну важливу сторону оптимізації сайту — створення посилальної структури і принципи грамотної перелінковки.

Основна мета застосування особливих способів простановки посилань між сторінками всередині сайту — перенесення «ваги» з одних сторінок на інші. Під «вагою» тут мається на увазі класичний алгоритм PR (Google PageRank), а також інші параметри, які пошукові системи застосовують для оцінки «важливості» («авторитетності») сторінки і її частки, переданої через конкретне посилання. За допомогою такого «перенесення» ваги можна підвищити релевантність сторінок по певних запитах, що ніколи не буває зайвим в пошуковому просуванні. Варто відзначити, що PR і ВІЦ (внутрішній індекс цитування, який в даний час є прихованим параметром) розраховуються для кожної зі сторінок сайту окремо, а тИЦ — для сайту в цілому (або для розділу сайту, якщо він виділений в окрему категорію Яндекс.Каталогу). тИЦ (тематичний індекс цитування) визначає позицію сайту в Яндекс і, цілком імовірно, враховується в якості коефіцієнта у формулі ранжування — наприклад, відомо, що тІЦ може впливати на видачу за деякими запитам через асессорську вибірку сайтів для потреб МатріксНет.

Важливо використовувати як передачу «простогї» ваги (кількість посилань і їх «замикання» на цільових сторінках), так і «тематичногї» — за допомогою посилань з потрібними анкорами, що містять ключові слова. Втім, їх можна об'єднати — всі посилання повинні мати відповідні основному ключовому запиту цільової сторінки анкори. Причому всі анкори на сайті повинні бути УНІКАЛЬНІ, повторень допускати не можна (точніше, можна, але, головне, не перейти поріг склейки).

Друга мета — забезпечити безпроблемну індексацію сайту роботами-павуками пошукових систем. Вони «забирають» сторінки в базу даних, переходячи по посиланнях на сайті, тому дуже важливо позбутися «ізольованих сторінок» — тих, на які не можна потрапити, переходячи по посиланнях. Ще одне важливе правило — не плодити багато рівнів вкладеності. Краще всього, якщо будь-яка сторінка сайту знаходиться в 2-3х переходах («кліках») від головної. Якщо рівнів вкладеності більше, пошуковий робот може або не дійти до глибин сайту, або дуже рідко проводити їх переіндексацію. До речі, для боротьби з великою кількістю рівнів вкладеності варто зробити сторінку SiteMapкарту сайту»).

Додаткова мета — зручність для відвідувачів. Хоча краще вести відвідувачів за суворими конверсійним маршрутами, не даючи особливої свободи вибору сторінок для переходу, зручність все-таки повинна бути, нехай і на задньому плані: люди приймають рішення про покупку по-різному. Тому краще робити зрозумілі та зручні меню, «хлібні крихти» (навігацію з відображенням структури та розділу сайту, в якому знаходиться відвідувач в даний момент), а бажані посилальні маршрути виділяти засобами дизайну: розташуванням, розміром, оформленням і так далі. До речі, «хлібні крихти» не тільки допомагають відвідувачам орієнтуватися на сайті і збільшують юзабіліті, але і служать зручним засобом перелінковки.

Отже, цілі перелінковки зрозумілі. Тепер розберемо, як саме слід формувати посилальну структуру сайту.

Високочастотні запити
У більшості випадків під високочастотний запит оптимізується головна сторінка сайту. У цьому випадку потрібно сконцентрувати на ній «просту» вагу, зібравши її з усіх сторінок. Кращий спосіб — поставити з головної посилання на сторінки другого рівня, а з сторінок другого рівня — назад на головну і сторінки третього рівня. Зі сторінок же третього рівня вага повинна йти через посилання тільки на головну сторінку (але не назад на другий рівень). Анкор варто «розбавляти»: високочастотний запит потрібно комбінувати з доповнюючими словами, щоб зробити їх унікальними.

Середньочастотні запити
Хоча й головну сторінку можна просувати по середньочастотних запитах (наприклад, якщо просування по високочастотник взагалі не ведеться), але зазвичай по СЧ виводять в ТОП10 сторінки другого рівня. Посилання потрібно проставляти так: з головної сторінки — на сторінки другого рівня (але не назад), зі сторінок другого рівня — на сторінки третього рівня (і назад).

Низькочастотні запити
Хоча низкочастотники відмінно просуваються і без особливих хитрощів, проте перелінковка — це безкоштовний спосіб, який може прискорити досягнення результату (тобто позицій по потрібних ключових фразах в ТОП10) і закріпити, стабілізувати його. Останнє важливо при змінах алгоритмів пошуковиків — наприклад, після введення Яндексом фільтра АГС багато дешевих сторінок-донорів і дешевих посилань випали з індексу, а низькочастотні запити просуваються як раз за допомогою недорогих посилань. Грамотна внутрішня перелінковка в більшості випадків рятувала просувні сторінки від переміщення нижче десятої позиції у видачі.

Отже, оптимальний спосіб перелінковки — пустити посилання з головної на сторінки другого і третього рівнів (але не назад), а зі сторінок другого рівня — на сторінки третього рівня (але не назад). Також варто перелінкувати сторінки третього рівня між собою. Варто відзначити, що цей спосіб підходить, якщо сайт просувається тільки по низькочастотних запитах.

Підсумок
Не нехтуйте перелінковкою: підготовлений сайт легше і дешевше просувати.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.