Основи грамотної перелінковки сторінок сайту

Основи грамотної перелінковки сторінок сайтуПерелінковкою називають внутрішню посилальну структуру сайту, і вона відіграє далеко не останню роль при внутрішній оптимізації сайту і організації ефективного юзабіліті. У цій статті розглянемо найбільш важливі моменти, що стосуються перелінковки: її основні цілі та принципові схеми реалізації.

Основні цілі перелінковки сторінок

Головна мета перелінковки в плані внутрішньої оптимізації сайту — перерозподіл посилальної ваги таким чином, щоб вона припадала на цільові сторінки. Отже, це підвищить їх шанс виходу в ТОП видачі пошуковиків. Саме поняття «посилальної ваги» умовне, його можна розшифрувати, як сукупний показник значущості посилання для пошуковиків. Тобто, чим більша вага сторінки, тим якісніша вона на думку пошукової системи. Посилальна вага нерозривно пов'язана з такими параметрами, як ТИЦ і PageRank, які привласнюють сайтам «Яндекс» і Google для вираження кількості та якості вхідних посилань. Алгоритми, по яких визначається вага посилальної маси, не афішуються пошуковими системами, тому судити про них можна тільки побічно по результатах різних експериментів.

Ще одна мета полягає в забезпеченні зручності для користувачів. Організовуючи розвинену посилальну структуру на сайті, ви робите зручнішими переходи від сторінки до сторінки на вашому сайті. Сайт на якому будь-яка сторінка знаходиться в двох-трьох кліках від головної, буде куди зручнішим від того, де треба довго переходити по посиланнях, щоб потрапити в задане місце. Таким чином, розставивши посилання в потрібних місцях, ви забезпечите відмінну навігацію, і користувачі це обов'язково оцінять.

Ще один важливий чинник, про який варто пам'ятати при організації внутрішньої перелінковки, — індексація сайту. Пошукові роботи можуть просто не дістатися до сторінки, шлях до якої лежить через двадцять посилань від головної. А непроіндексовані сторінки неможливо просувати, так як вони не зможуть навіть з'явитися в пошуковій видачі. Тому варто робити посилальну структуру розвиненою, щоб пошукові боти не «заблукали» на вашому сайті і дісталися до всіх сторінок, які ви хотіли б бачити в SERP.

Схеми організації перелінковки на сайті

Найбільш важливі сторінки, саме ті, які ви хочете бачити в ТОПі, повинні мати максимальну вагу. Тому за допомогою посилань її (вагу) необхідно зібрати на них. Нижче розглянемо декілька типів перелінковки для різних за частотою запитів. Якщо ви просуваєте один або кілька високочастотних запитів, то є сенс виділити під них головну сторінку, тобто зробити її цільовою. У цьому випадку логіка перелінковки досить проста — необхідно перемістити посиланнями максимальну вагу саме на неї. Для цього необхідно послатися на головну сторінку зі всіх інших, за умови, що будуть стояти посилання з головної на сторінки другого рівня, а з них у свою чергу на третій рівень.
Перелінковка під ВЧ запити

Якщо ви просуваєте ряд середньочастотних запитів, то логічно оптимізувати під них сторінки другого рівня. У такій ситуації необхідно повернути вагу з третього рівня на другий, розмістивши відповідні посилання (див. малюнок).
Перелінковка під СЧ

При просуванні низькочастотних запитів необхідно під них оптимізувати сторінки третього рівня, зібравши максимальну вагу саме на них. При такій організації внутрішньої перелінковки на сторінках першого і другого рівня ставляться посилання на сторінки третього рівня, а вони зв'язуються між собою.
Перелінковка під НЧ запити

Вище на схемах наведено загальний принцип перелінковки при просуванні різних по частотності запитів. У кожному конкретному випадку застосовується своя схема організації внутрішньої посилальної структури, яка залежить від загальної архітектури сайту та багатьох інших факторів. Наприклад, у випадку просування однієї сторінки не першого рівня по ВЧ-запитах в ідеалі на неї повинні бути розміщені посилання на всіх інших сторінках.

Практичні моменти і юзабіліті при перелінковці

Для досягнення кращих результатів пошукового просування всі анкори посилань, за допомогою яких організується перелінковка, повинні бути унікальні. Крім того, є таке поняття як «тематична вага», для її передачі необхідно, щоб в текстах посилань були входження ключових слів з тих сторінок, куди ведуть посилання. Також цей захід зробить посилання інформативними для користувачів.

Якщо структура сайту дуже складна, і він містить багато сторінок, то не варто повністю покладатися на перелінковку, пошукові роботи можуть все одно не подолати безлічі посилань і не дійти до деяких сторінок. У таких випадках треба обов'язково створювати карту сайту в форматі XML і розмістити її в кореневій директорії сайту. При великій кількості каталогів і підкаталогів, наприклад, на сайті інтернет-магазину, доцільно застосовувати так звані «хлібні крихти», цей захід зробить навігацію ресурсом набагато зручнішою для користувачів.

За спостереженнями і експериментам багатьох фахівців при організації перелінковки найбільш ефективні контекстні посилання, розміщені в основному контенті. Але важливо не перестаратися, коли ви їх ставите — неоднорідність тексту може відволікати користувачів і ускладнювати сприйняття інформації. Ще один важливий момент, який часто упускають при розміщенні посилань, стосується часу їх простановки. Це краще робити відразу при створенні сторінки, так як бажано, щоб посилання відразу було проіндексоване — такий контент викликає більшу довіру у пошукових систем.

Висновки
Організація внутрішньої перелінковки — це одна з важливих складових пошукової оптимізації, також вона підвищує юзабіліті і робить сторінки сайту доступнішими для пошукових роботів при індексації. Зв'язуйте сторінки посиланнями так, щоб максимальна вага припадала на цільові сторінки. Також важливо використовувати в анкорах посилань потрібні ключові фрази (але не забувайте про їх унікальність), що позитивно позначається як на ранжуванні сайту пошуковиками, так і на зручності для відвідувачів.

Джерело: розсилка SeoPult, випуск №137
Переклад: Andrey Kravets


Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.