Дизайн сайту і SEO

Дизайн сайту і SEOЩо потрібно сайту для успіху? Більшість оптимізаторів скажуть, що необхідний авторський контент, якісні посилання, правильні налаштування сервера і привабливий дизайн. Але якщо всі параметри можна виміряти, навіть унікальність контенту у відсотках, то з дизайном справа набагато складніша — висловити його у числах попросту неможливо. Привабливість суб'єктивна, а про смаки не сперечаються. Як бути в цій ситуації? Ні, я ні в якому разі не буду нав'язувати вам свої погляди або намагатися знайти універсальний «аршин» для вимірювання дизайнів. Ми розглянемо загальні принципи створення дизайну з точки зору відвідувачів і пошукових систем.

Зустрічають по «вбранні»

Ні для кого не секрет, що головну роль при формуванні першої думки про сайт відіграє саме дизайн. Для початку уявіть просту ситуацію: ви серфите інтернет-магазинами з метою покупки ноутбука. При наявності великого вибору сайтів будете продовжувати переглядати один з них, якщо його дизайн вас дратує, чи підете на інший, зовнішній вигляд якого вам до душі?

Розповісти, яким повинен бути дизайн, складно, так як він повинен бути індивідуальним, але можна дати кілька порад, які допоможуть вибрати потрібний напрямок.

  • Уникайте крайнощів — не економте на дизайні, так як сайт без оформлення з одним лише текстом і рідкісними картинками відштовхне будь-якого користувача, він просто подумає, що це не сайт, а невдалий експеримент школяра, який вирішив таким способом заробити грошей на морозиво. Безумовно, сайти без дизайну, як такого, мають право на життя, але для комерційних цілей, вони абсолютно не годяться. Також не варто зловживати поширеними шаблонами. Так, з їх допомогою можна непогано заощадити, але більшості юзерів вони приїлися, та й у них може закрастися думка, що ви не витратили на дизайн ні копійки, а це вже зашкодить довірі. Також абсолютно ніякого сенсу немає витрачатися на дорогий химерний дизайн від іменитої студії для регіонального інтернет-магазину з продажу пилососів — це буде виглядати як мінімум безглуздо і мати ще деякі недоліки технічного плану, але про це нижче.
  • Не використовуйте дизайн в збиток швидкості роботи сайту. Інколи краще відмовитися від якого-небудь красивого елементу або навіть декількох на користь швидкого завантаження сторінок. Далеко не у всіх швидкість підключення може бути достатньою для завантаження «важких» сторінок. Особливо про це варто пам'ятати тим, хто розраховує на аудиторію з віддалених регіонів. Повільна робота сайту викликає незручності і роздратування у користувачів, а цього допускати ніяк не можна.
  • Дизайн повинен не шкодити юзабіліті, а навпаки робити сайт зручнішим для користувачів. Безперечно, що анімоване зі спецефектами меню може виглядати красиво, але воно не повинно плутати користувача і примушувати робити його зайві рухи мишею. Відмовтеся від подібних рішень заради комфорту користувача. Порівняйте сайт з кріслом — дизайнерський предмет меблів може приголомшливо виглядати, але сидіти зручніше в звичайному, з вигляду непоказному кріслі. Точно так само красивий сайт може бути марним для користувача, який просто хоче купити товар, який йому сподобався.

Чи використовувати шаблонний дизайн? Однозначно відповісти на таке питання не можна, так як це багато в чому залежить від самого сайту. Наприклад, для невеликого проекту він цілком підійде, так як розміщення замовлення на дизайн в іменитої студії в цьому випадку буде несумісне з бюджетом. Але не варто і економити на шаблонах, вибираючи безкоштовні заїжджені варіанти. Купите якісний і привабливий шаблон, це не створить труднощів при просуванні, а відвідувачі оцінять приємний зовнішній вигляд сайту. Одна з найбільших колекцій шаблонів для сайтів — TemplateMonster, там можна знайти дизайн практично на будь-який смак для величезного ряду тематик.

Як з'ясувати, подобається користувачам дизайн чи ні? Для цього відмінно підійде метод спліт-тестування, суть якого полягає в одночасному показі різних версій сторінок аудиторії. Після закінчення тесту за даними статистики можна з'ясувати, яка версія здобула найбільший успіх у користувачів. Детальніше про це типі тестування ви можете прочитати у статті про оптимізацію посадкових сторінок.

Раціоналізм у дизайні сайту

Головною складовою будь-якого сайту є контент, тому дизайн ні в якому разі не повинен заважати його сприйняттю. Відкриваючи сторінку, користувач в першу чергу бачить ту її частину, яка вміщається на екрані без прокручування. Саме в цій частині сторінки відвідувач повинен побачити основну інформацію, а не графічні елементи, які не несуть ніякого смислового навантаження.

Якщо ви розміщуєте рекламні банери на своєму сайті, то пам'ятайте, що алгоритм Google Panda враховує їх при ранжируванні. Щоб не було проблем з просуванням, вони не повинні займати велику площу на сторінці. В якості прикладу на одній із зустрічей з веб-майстрами керівник групи Google Webspam, Метт Каттс, наклеїв на аркуш паперу формату А4 два жовтих стікера і пояснив, що така кількість реклами на сторінці для Панди занадто велика.

Колірна схема сайту не повинна «різати око» і заважати користувачам. Насамперед це стосується фону для тексту. Краще пожертвувати красивим фоном на догоду читабельності. Те ж саме можна сказати і про елементи меню — відвідувачі повинні натискати кнопки, а не милуватися їх красою, на тлі якої губиться сам текст.

Яскраві кольори і великий шрифт допускається використовувати для тих елементів, до яких насамперед треба привернути увагу користувача, наприклад, для посилання «Купити».

При розробці дизайну обов'язково враховуйте, що відвідувачі можуть користуватися різними браузерами і пристроями при перегляді сайту, в них він може виглядати зовсім по-різному. Зробити повністю кросбраузерний і багатоплатформенний сайт дуже дороге задоволення, але під більшість найпоширеніших браузерів і пристроїв сайт необхідно оптимізувати, інакше ви можете просто втратити цілий сегмент аудиторії. Про адаптацію дизайну можна переглянути досить цікаву відеопрограму:

Зіткнення інтересів

Дизайнер, маркетолог і оптимізатор при роботі над сайтом повинні допомагати один одному, а не тягнути кожен в свою сторону як лебідь, рак і щука у відомій байці. Сайт одночасно повинен бути красивий і зручний для користувачів і доступний для пошукових ботів — ці три якості необхідно гармонійно поєднувати.

Часто вебдизайнери застосовують для посилань картинки замість тексту. Так, дійсно іноді це виглядає красивіше, але це завдає шкоди для оптимізації. Відмовтеся від подібних посилань в елементах меню і навігації, замість зображень використовуйте різні види шрифтів — вам вдасться досягти компромісу.

Також не варто використовувати Flash-технології понад міру. Хоча зараз сучасні пошуковики успішно індексують Flash, але не всі платформи підтримують його. Вихід — використання альтернативних технологій HTML5, які більш кращі з точки зору SEO, або дублювання таких елементів звичайним HTML-кодом.

Також не варто зловживати JavaScript, так як це може викликати труднощі при індексації, тим самим зашкодивши оптимізації сайту. Також помилки в скрипті можуть стати причиною повільного завантаження сторінки.

Вдалий дизайн сайту — одна зі складових його успіху, тому йому треба приділити чимало уваги. Але при цьому не перестарайтеся — з точки зору зовнішнього вигляду комерційний ресурс повинен бути зручним і привабливим, а не перевантаженим сайтом для демонстрації можливостей крутого дизайнера. Також стежте за тим, щоб різні технології не шкодили оптимізації сайту — краще відмовитись від них і знайти менш привабливу, але більш зручну альтернативу. В якості допомоги по дизайну можна порекомендувати книгу Якоба Нільсена «Веб-дизайн».

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов'язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.