Боротьба з дублями сторінок на сайті

Боротьба з дублями сторінок на сайтіВласник може і не підозрювати, що на його сайті деякі сторінки мають копії — найчастіше так і буває. Сторінки відкриваються, з їх вмістом все гаразд, але якщо тільки звернути увагу на URL, то можна помітити, що при одному і тому ж контенті адреси різні. Що це значить? Для живих користувачів це нічого, так як їм цікава інформація на сторінках, а ось бездушні пошукові машини сприймають таке явище абсолютно по-іншому — для них це абсолютно різні сторінки з однаковим контентом.

Чи шкідливі дублі сторінок?
Отже, якщо пересічний користувач навіть не зможе помітити наявність дублів на вашому сайті, то пошуковики це відразу визначать. Якої реакції від них чекати? Так як по суті копії пошукові роботи бачать як різні сторінки, то контент на них перестає бути унікальним. А це вже негативним чином позначається на ранжируванні.

Також наявність дублів розмиває посилальну масу, який оптимізатор намагався зосередити на цільовій сторінці. Через дублі, вона може виявитися зовсім не на тій сторінці, на яку масу хотіли перенести. Тобто ефект від внутрішньої перелінковки і зовнішніх посилань може багаторазово знизитись.

В переважній більшості випадків у виникненні дублів винні CMS — через неправильні налаштування та відсутність належної уваги оптимізатора генеруються чіткі копії. Цим грішать багато CMS, зокрема, Joomla. Для вирішення проблеми важко підібрати універсальний рецепт, але можна спробувати скористатися одним з плагінів для видалення копій.

Виникнення ж нечітких дублів, в яких вміст не повністю ідентичний, зазвичай відбувається з вини вебмайстра. Такі сторінки часто зустрічаються на сайтах інтернет-магазинів, де сторінки з картками товарів відрізняються лише кількома реченнями з описом, а весь інший контент, який складається з наскрізних блоків та інших елементів, однаковий.

Багато фахівців стверджують, що невелика кількість дублів не зашкодить сайту, але якщо їх більше 40-50%, то ресурс при просуванні можуть чекати серйозні труднощі. У будь-якому випадку, навіть якщо копій не так багато, варто зайнятися їх усуненням, так ви гарантовано позбавитеся від проблем з дублями.

Пошук сторінок-дублів

Існує кілька способів пошуку дубльованих сторінок, але для початку варто звернутися до декількох пошуковиків і подивитися, як вони бачать ваш сайт — потрібно лише порівняти кількість сторінок в індексі кожного. Зробити це досить просто, не вдаючись до жодних додаткових засобів: в «Яндексі» або Google досить в рядок пошуку ввести host:yoursite.ru і подивитися на кількість результатів.

Якщо після такої простої перевірки кількість буде сильно відрізнятися, в 10-20 разів, то це з деякою часткою ймовірності може говорити про зміст дублів в одній з них. Сторінки-копії можуть бути і не винні в такій різниці, але тим не менше це дає привід для подальшого більш ретельного пошуку. Якщо ж сайт невеликий, то можна вручну порахувати кількість реальних сторінок і потім порівняти з показниками пошукових систем.

Шукати дубльовані сторінки можна за URL у видачі пошуковика. Якщо у них повинні бути ЧПУ, то сторінки з URL з незрозумілих символів, на зразок «index.php? S = 0f6b2903d», будуть відразу вибиватися із загального списку.

Ще один спосіб визначення наявності дублів засобами пошукових систем — це пошук за фрагментами тексту. Процедура такої перевірки проста: треба ввести фрагмент тексту з 10-15 слів з кожної сторінки в рядок пошуку, а потім проаналізувати результат. Якщо у видачі буде дві і більше сторінок, то копії є, якщо результат буде всього один, то дублів у даної сторінки немає, і можна не хвилюватися.

Логічно, що якщо сайт складається з великої кількості сторінок, то така перевірка може перетворитися на нездійсненну рутину для оптимізатора. Щоб мінімізувати тимчасові витрати, можна скористатися спеціальними програмами. Один з таких інструментів, який напевно знакомий досвідченим фахівцям, — програма Xenu`s Link Sleuth.

Щоб перевірити сайт, необхідно відкрити новий проект, вибравши в меню «File» «Check URL», ввести адресу і натиснути «OK». Після цього програма почне обробку всіх URL сайту. По закінченні перевірки потрібно експортувати отримані дані в будь-який зручний редактор і почати пошуки дублів.

Крім перерахованих вище способів в інструментарії панелей «Яндекс.Вебмастер» і Google Webmaster Tools є засоби для перевірки індексації сторінок, якими можна скористатися для пошуку дублів.

Методи вирішення проблеми з дублями сторінок

Після того як всі дублі будуть знайдені, потрібно їх усунути. Це теж можна зробити декількома способами, але для кожного конкретного випадку потрібен свій метод, не виключено, що доведеться використовувати різні способи.

  • Сторінки-копії можна видаляти вручну, але такий спосіб скоріше підійде тільки для тих дублів, які і були створені ручним способом по необачності вебмайстра.
  • Редірект 301 відмінно підходить для склеювання сторінок-копій, URL яких відрізняються наявністю і відсутністю www.
  • Вирішення проблеми з дублями за допомогою тега canonical можна застосовувати для нечітких копій. Наприклад, для категорій товарів в інтернет-магазині, які мають дублі, що відрізняються сортуванням за різними параметрами. Також canonical підійде для версій сторінок для друку і в інших подібних випадках. Застосовується він досить просто — для всіх копій вказується атрибут rel = "canonical", а для основної сторінки, яка найбільш релевантна, — не вказується. Код повинен виглядати приблизно так: link rel = "canonical" href = "http://yoursite.ru/stranica-kopiya" і стояти в межах тега head.
  • У боротьбі з дублями може допомогти настройка файлу robots.txt. Директива Disallow дозволить закрити доступ до дубль для пошукових роботів.

Підсумок
Якщо користувачі сприймають дублі як одну сторінку з різними адресами, то для пошукових роботів це різні сторінки з дубльованим контентом. Сторінки-копії — це один з найпоширеніших підводних каменів, який не можуть обійти новачки. Їх наявність у великій кількості на сайті, що просувається неприпустимо, оскільки вони створюють серйозні перешкоди для виходу в ТОП.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.