Основи внутрішньої оптимізації сайту

Основи внутрішньої оптимізації Одним з головних чинників при просуванні сайтів, особливо у висококонкурентному середовищі, є зовнішні посилання. Але навіть за наявності відмінної посилальної маси без внутрішньої оптимізації особливого успіху не буде. Тому перед закупкою вхідних посилань необхідно привести в повний порядок всі фактори внутрішньої оптимізації, до яких відноситься контент, його структура, внутрішня перелінковка та багато інших. Таким чином ви не тільки зможете швидше і легше досягти бажаного місця у видачі, але дуже відчутно заощадити загальний бюджет просування.

Оптимізація контенту: унікальність, захист, структура

Окрім релевантності найбільш важлива якість контенту — унікальність, особливо в світлі запуску алгоритму Google Penguin, який непогано «зрубав» позиції багатьох сайтів у видачі. Практично всі пошуковики продовжують удосконалювати алгоритми, що відповідають за пошук дублікатів і посилювати заходи за розміщення краденого контенту. Та й з точки зору живих відвідувачів сайт тільки втратить, якщо хтось побачить «знайомий» текст.

На чому слід зосередити свою увагу при написанні текстів?

  • На сайті варто використовувати тільки унікальний авторський контент, крадені тексти або неякісний рерайт ведуть до серйозних проблем з пошуковиками і ускладнюють процес виходу в ТОП.
  • Приділіть увагу такому показнику, як «тексти для людей» — навіть якщо вони несуть потрібну інформацію, тексти не повинні бути важкими для сприйняття і сухими. Оживіть їх, зробіть привабливими для живих людей, сучасні алгоритми пошуковиків враховують цей чинник, не кажучи вже про користь для конверсії.
  • Не допускайте орфографічних помилок, для цього досить скористатися провіркою орфографії або послугами редактора.
  • Якщо ви не впевнені у своїх силах або у вас занадто мало досвіду, то довірте створення контенту фахівцям, ці витрати виправдають себе.

Але навіть у разі розміщення унікальних текстів на сайті, через деякий час, пошуковик може прийняти їх за крадені і застосувати відповідні заходи. Як може трапитися такий парадокс? Дуже просто — це відбувається через те, що пошукові системи часто неточно визначають першоджерело, і можуть позначити ним той сайт, куди «потягнули» ваш контент. Щоб не потрапити в таку прикру ситуацію, треба вжити заходів щодо захисту контенту, які пропонують «Яндекс» і Google. Основна різниця між заходами Яндекса і Google в тому, що перший пропонує захист ще до розміщення текстів на сайті, що логічніше і не залишає зловмисникам шансу на крадіжку текстів.

Особливу увагу треба приділити структурі тексту та форматування. Обов'язково використовуйте заголовки H1-H2, розділяйте на абзаци, вставляйте картинки і списки. Такі нехитрі дії допоможуть зробити текст не тільки більш зручним і привабливим для користувачів, але дадуть перевагу в ранжуванні пошуковими системами.

Частота входжень ключових слів

Ті часи, коли величезна кількість входжень ключових слів благотворно позначалося на просуванні, давно минули. Зараз це прямий шлях до санкцій пошукових систем. Тобто ситуація стала набагато простішою — тепер одні й ті ж тексти будуть відмінно підходити як для пошуковиків, так і для живих користувачів. У цьому випадку знову виразно видно прагнення пошуковиків трансформувати свої алгоритми ранжування таким чином, щоб вони збігались з поглядами живих користувачів.

Не можна точно сказати, скільки повинно бути входжень в процентному співвідношенні, це залежить від багатьох факторів. При визначенні кількості входжень найвірніший спосіб — орієнтуватися на кількість входжень у конкурентів.

Теги title, description і keywords

При оптимізації сайту необхідно подбати про його привабливість для користувачів ще до того, як вони перейдуть на нього, тобто поліпшити зовнішній вигляд сніппетів. При цьому у формуванні сніппета велику роль відіграє вміст тега title. Також цей тег важливий і для оптимізації в цілому.

Отож, розглянемо докладніше тег title. До його написання треба підійти з належною увагою, так як його вміст відображається в заголовку вікна браузера. У кожної сторінки повинен бути свій унікальний title. «Яндекс» при складанні сніппета враховує перших 62 символи, тому немає сенсу безмірно насичувати його ключовими словами і розтягувати на кілька десятків слів. Краще, якщо він буде лаконічно відображати вміст сторінки, а почати його варто саме з основного ключового слова.

Не варто випускати з уваги те, що і метатег Description також використовується «Яндексом» і Google при формуванні сніппетів. Його вміст має не тільки коротко описувати контент і бути унікальним для всіх сторінок сайту, але і містити основні ключовики. Тобто цей тег є короткою анотацією сторінки. Спробуйте коротко описати сторінку, щоб будь-яка людина, не заходячи на сторінку сайту, зрозуміла про що там йдеться. Навіть якщо ваш сайт складається з великої кількості сторінок, не полінуйтеся і складіть гарний опис для кожної, це позитивно вплине на загальний хід просування.

Пошукові системи все менше уваги приділяють вмісту метатега keywords, але це не означає, що його необов'язково заповнювати. Перерахуйте в ньому всі ключові слова, по яких просувається сторінка (і які на ній звісно присутні).

Внутрішня перелінковка

Внутрішньою перелінковкою називають всі посилальні шляхи, які ведуть із сторінки на сторінку в межах сайту. Перелінковка вкрай важлива як для зручності користувачів, так і для пошукових систем, роботи яких індексують сторінки, переходячи по посиланнях. Цьому аспекту оптимізації ми присвятимо окрему статтю, а тут зупинимось лише коротко.

Крім зручності для відвідувачів і користі для індексації, перелінковка незамінна для передачі ваги між сторінками всередині сайту, саме в цьому сенсі для оптимізатора вона має першочергове значення. Як відомо, PageRank розраховується для кожної сторінки окремо, а не для сайту в цілому. У «Яндекса» теж, зрозуміло, є прихований параметр «ваги» для кожної сторінки. Цю особливість алгоритмів ранжирування можна використовувати для внутрішньої оптимізації сайту. При простановці внутрішніх посилань «вага» сторінок переміщається, тобто можна її підвищувати для певних сторінок, передаючи їм PR посиланнями.

За якою ж схемою варто здійснювати внутрішню перелінковку? У кожному конкретному випадку схема буде своя, і виділити універсальну неможливо — все залежить від мети. Ще слід приділяти увагу анкорам таких посилань — вони повинні бути унікальними і релевантними.

Отож обов'язково подбайте про внутрішню оптимізацію сайту перед початком посилального просування. Так ви не тільки зможете заощадити надалі, але і уникнути багатьох перешкод при виведенні сайту в ТОП. Оптимізацію найкраще проводити ще на стадії створення сайту і до його запуску, так потім буде набагато простіше і швидше просувати його за допомогою посилань.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.