Підсумки 2012 року в SEO

Минулий 2012 рік приніс чимало змін і подій у сфері пошукової оптимізації та інтернет-реклами. Не можна сказати, що всі події були сприйняті у позитивному ключі фахівцями галузі — деякі несподіванки з боку пошукових систем змусили похвилюватися, але в цілому рік для всіх пройшов вдало. Намічена в позаминулому році тенденція — «краще для користувачів — краще для пошукової системи» в минулому 2012-му лише зміцнила свої позиції.

«Яндекс»
«Яндекс» як і раніше носить титул пошуковика № 1 в російськомовному сегменті, залишаючись лідером в рунеті. На відміну від ЮА-нету, де все таки віддають перевагу заморському конкуренту :) На початку року у видачі відбулися зміни — сніппети стали включати соціальні посилання, які можна додати за допомогою сервісу «Яндекс.Вебмастер». Пізніше в «Яндексі» з'явився пошук людей по соціальних мережах. Ці кроки були очікувані, тому що соціальні медіа продовжували завойовувати світ.

У травні компанією була оголошена радісна новина для багатьох вебмайстрів — пошуковик став розуміти AJAX і успішно індексувати побудовані на основі цієї технології сайти.

Зазнали змін і користувацькі підказки, тепер просту інформацію можна отримати прямо з них, не переходячи по посиланнях — наприклад, висоту Ейфелевої вежі або переклад слів.

Розробники не забули про семантичну розмітку і зробили багато для її розвитку: в «Яндекс.Вебмастері» з'явився валідатор, що підтримує декілька форматів, а фахівці «Яндекса» продовжили діяльність у складі робочої групи Schema.org.

В кінці року був запущений персональний пошук, новий алгоритм отримав назву «Калінінград». Його механізм заснований на історії пошуку користувачів, тобто видача формується з урахуванням раніше введених запитів. Основна ж формула ранжування не змінилася.

Google
За минулий рік пошукова система Google тільки зміцнила свої позиції в рунеті, надійно займаючи друге місце. Ну а на просторах Українського інтернету за нею почесне перше місце ;). Основний напрямок розвитку Google не змінився, як і раніше алгоритми пошуковика борються за ті якості сайтів, які насамперед важливі для користувачів.

На початку року пошук Google був остаточно персоналізований, кожен користувач бачить видачу, яка формується з  урахуванням інших його запитів і профілю в Google+. Також пошук піддався соціалізації — у видачі стали з'являтися профілі з соцмереж.

Розробники доклали чимало зусиль для забезпечення безпеки. Ще навесні залогінені користувачі побачили, що протокол http змінився на безпечне з'єднання https, що практично не вплинуло на швидкодію, але істотно поліпшило захист даних.

У минулому році Google запустив новий алгоритм, який за традицією отримав назву з тваринного світу — Penguin. Також свій вплив на російський сегмент розповсюдив алгоритм Panda. Саме цих два «персонажа» змусили вебмайстрів найбільше похвилюватися — дію нових алгоритмів направлено на переоптімізовані неякісні сайти. Багато ресурсів втратили свої позиції, але при цьому якісні сайти для людей не постраждали.

Контекстна реклама
Ринок контекстної реклами в минулому році продовжив розвиватися і нарощувати свої обсяги, за попередніми даними експертів в цьому році зростання буде ще інтенсивнішим. Але крім кількісних змін відбулося і чимало якісних. Найбільші системи рунету порадували рекламодавців новими можливостями і технологіями.

«Яндекс.Директ» порадував рядом корисних нововведень. Був суттєво оновлений інструмент «Директ Коммандер», користувачі побачили не тільки новий інтерфейс, але і ряд функцій для більш зручного керування кампаніями. У другій половині року змінилися правила показу оголошень — перестали відключатися фрази з низьким CTR, але при цьому посилилися правила показу оголошень по нерелевантних фразах. Також багатьох обрадував той факт, що додаткові посилання в оголошеннях стали доступні не тільки для першої позиції у спецрозміщенні, але і для двох інших.

Система Google AdWords продовжувала розвиватись, з'являлися нові функції, інструменти і метрики. Ще на початку року побачили світ нові звіти, які стали містити значно більше інформації про покази та іншиі дані, що суттєво полегшило аналітичну роботу рекламодавцям. Розробники не забували і про простих користувачів, їм дали можливість блокувати небажані оголошення в їх персональній видачі. Це практично не вплинуло на ефективність кампаній з боку рекламодавців. Процес налаштування кампаній став простішим — була запущена функція тематичного групування ключевиків.

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.