«Яндекс» та Schema.org

Яндекс і Schema.org В попередніх публікаціях уже згадувалось про семантичну розмітку сторінок, яка багаторазово спрощує обробку інформації для пошукових машин. Минуло менше року, але з тих пір спливло багато води і багато що змінилося — якщо раніше мікродані стандарту Schema.org використовувала трійка найбільших пошукових систем, Google, Yahoo і Bing, а вітчизняний Яндекс починав застосовувати мікроформати класу hProduct, то пізніше керівництво «Яндекса» вирішило не відставати від світових трендів і також розвиватися в бік загальноприйнятого стандарту Schema.org.

Прийняття стандарту Schema.org

Сформована ситуація по суті вимагала подвійної оптимізації коду сторінок для різних стандартів семантичної розмітки, щоб вона працювала в різних пошукових системах. Восени 2011 року в «Яндексі» була запущена підтримка тегів Microdata стандарту Schema.org, що стало подарунком для багатьох фахівців — саме з того часу відпала необхідність створювати семантичну розмітку для різних стандартів або жертвувати їй для одного з пошуковиків.

Стандарт Schema.org розвивається, з'являються нові варіанти розмітки, його підтримують найбільш популярні пошуковики, і це робить його найкращим варіантом при виборі розмітки. На сайті Schema.org представлений словник атрибутів однойменного стандарту і приклади розмітки в HTML-коді. У даний момент навіть існують проекти перекладу цього сайту на російську мову. А сам «Яндекс» на сторінці допомоги вебмайстрам дає докладну інструкцію.

Для чого потрібна семантична розмітка?

Уявіть сторінку, на якій розміщена текстова інформація. Звичайна людина, прочитавши її, може скласти коротке резюме в одній–двох фразах, виділивши найнеобхідніше. А як при цьому бути бездушній машині пошуковика? Звичайно, він використовує фрази з ключовими словами, але всю суть не зможе передати в змістовній короткій фразі, так як він не зможе зрозуміти сенсу. У випадку ж застосування семантичної розмітки, де інформація чітко структурована, і тегами виділені потрібні категорії, обробка буде під силу алгоритмам пошуковика. Таким чином йому можна підказати в якій частині тексту розміщена інформація певної категорії.

Застосовуючи стандарт Schema.org при верстці сторінки, ви можете розраховувати на те, що пошукова система сформує відмінний інформативний сніппет, що є одним з визначальних чинників вибору сайту користувачем у видачі. Достовірних відомостей про вплив застосування такої розмітки на природне ранжування немає, але зате вона дає пошуковикам набагато більше інформації, що в підсумку є великим плюсом. Крім того, пошукові системи не стоять на місці — ті теги і схеми, які не підтримуються зараз, з більшою часткою ймовірності зможуть стати в нагоді в майбутньому.

Приклади використання Schema.org

Одна з корисних категорій схем розмітки для комерційних компаній — для організацій. «Яндекс» використовує подібні схеми для сервісу «Яндекс.Довідник», дані з якого використовуються в іншому популярному сервісі «Яндекс.Карти», вельми актуальний з точки зору принесеного трафіку. Також застосування даної схеми буде корисно і для інших сервісів.

Детально розберемо схему Organization:

  • description — опис діяльності організації;
  • image — URL зображення логотипу або будь-яке інше актуальне для організації;
  • name — повна назва компанії в текстовому форматі;
  • url — URL сайту;
  • address — це поле призначене для повної адреси, в тому числі в полі addressCountry пишеться назва країни в текстовому форматі, або за стандартом ISO в двобуквений позначенні. У полі addressLocality пишеться назва населеного пункту, в addressRegion — регіон чи область, в postOfficeBoxNumber — номер абонентської скриньки, в postalCode — поштовий індекс, в streetAddress — вулиця, номер будинку та інша необхідна інформація.
  • aggregateRating — це поле призначене для вказівки рейтингу організації, якщо цього передбачає специфіка діяльності;
  • contactPoints — контактна інформація окремого співробітника або компанії, це поле зручне в разі уточнення якихось даних, які не збігаються із загальними контактними даними;
  • email — електронна пошта;
  • employees — дані окремих співробітників;
  • events — тут можна вказати інформацію про заходи, які пов'язані з організацією, наприклад, про конференції і виставки;
  • faxNumber, telephone — номери факсів і телефонів;
  • founders — засновник компанії;
  • foundingDate — дата заснування;
  • interactionCount — це поле призначене для опису кількості взаємодій з користувачами (лайки, коментарі, завантаження);
  • location — місце, де розташована компанія;
  • geo — поле для зазначення географічних координат (latitude — широта, longitude — довгота, вказується цифрами через крапку);
  • members — члени організації;
  • reviews — відгуки або огляди;
  • openingHours — години роботи організації. Спочатку вказуються дні, після години роботи в ці дні. Перерахування днів робиться через кому, а проміжки через дефіс.

Готовий код виглядає приблизно таким чином:

<div itemscope itemtype="http://schema.org/Organization">  <span itemprop="name"> SeoPult </ span>
Контакти:
<div itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
Адреса: <span itemprop="streetAddress">Свободи, 50 </ span> <span itemprop="postalCode"> 125364 </ span>
<span itemprop="addressLocality"> Москва </ span>, </ div>
Телефон: <span itemprop="telephone"> +7 495 000-00-00 </ span>,  Факс: <span itemprop="faxNumber"> +7 495 000-00-00 </ span>,  Електронна пошта: <span itemprop="email"> support@seopult.ru </ span>
<time itemprop="openingHours" datetime="Mo-Fr 10:00-19:00"> З понеділка по п'ятницю з 10 ранку до 7 вечора </ time>
</ div>

Аналогічним чином здійснюється розмітка і за іншими схемами.

Спеціальні сервіси для створення семантичної розмітки

Семантична розмітка із використанням Schema.org вимагає додаткових трудових витрат, що може стати серйозною проблемою при великій кількості сторінок. Цю проблему частково можуть вирішити спеціальні сервіси, які полегшують створення коду. Schema Creator — один з інструментів, який дозволяє обходитися без ручного введення тегів. Достатньо лише вписати текст у відповідні поля, а код буде згенерований автоматично. Для різних популярних CMS існують спеціальні плагіни, які також спрощують створення семантичної розмітки.

Пісдумок
Використання семантичної розмітки сторінок є безсумнівним плюсом — пошуковики краще «розуміють» вміст сайту. Це дає можливість їм в більш зручному і зрозумілому вигляді надавати інформацію користувачам. Обов'язково перегляньте свій сайт на предмет можливості додати на сторінки семантичну розмітку!

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.