Пошукова оптимізація чи контекстна реклама?

В інтернет-рекламі вже давно сформувались два клани: пошукові оптимізатори і фахівці з контексту. Обидва методи просування успішно використовуються і приносять свої плоди. Та чи кожен з них універсальний для всіх сайтів і сфер бізнесу? У більшості випадків вибір залежить від комплексу різних чинників і поставлених завдань. При неправильному підході рекламодавець може втратити цілу купу грошей, залежно від обраної стратегії кінцевий бюджет може відрізнятися в кілька разів! У цій статті розглянемо особливості SEO та PPC, а також про вигідні рішеннях в типових ситуаціях.

Принципи вибору методу реклами

Говорити про недоліки того чи іншого методу, порівнюючи їх, практично безглуздо. Також подібне порівняння некоректне через те, що в різних ситуаціях ці способи просування можуть принести зовсім різні плоди.

Отож, перш за все необхідно враховувати те, що розглянуті методи мають зовсім різні терміни досягнення результатів. Це обов'язково потрібно мати на увазі, так як використовуючи пошукову оптимізацію, не можна досягти успіху за тиждень, SEO вимагає часу. Виведення сайту в ТОП зазвичай займає близько 2-3 місяців, а молодого сайту — 4-6, чи готові ви чекати такий термін? Тоді як контекстна реклама може дати негайний результат — оголошення публікуються відразу.

Інше важливе питання — бюджет. Знову ж порівняння будуть коректні лише в прив'язці до конкретної ситуації. Але досить часто буває так, що контекстна кампанія обходиться набагато дорожче пошукової оптимізації сайту. Тому перед просуванням необхідно провести аналіз і скласти невеликий прогноз. Для цієї мети підійде функціонал Системи SeoPult. Також не варто забувати, що ставки в контексті можуть сильно залежати від сезону у сфері бізнесу, як приклад можна навести продажу зимової гуми восени, канцтоварів перед початком навчального року, турпутівок перед масовими відпустками і багато іншого. При використанні ж SEO сезонність не так сильно відчувається, оскільки посилання не можуть дати миттєвий ефект.

Тематика сайту, що просувається  і ступінь конкуренції також важливі при виборі методу. За деякими запитам доцільніше використовувати контекстну рекламу, так як пошукове просування при тому ж результаті буде невигідним. Наприклад, це стосується сфери невідкладних послуг (відкриття замків, евакуатор і т.п.), в цьому випадку найбільш клікабельні оголошення у спецрозміщенні і перша позиція видачі, так як користувачі при подібних запитах менш уважно вивчають видачу і частіше вибирають верхні результати. Також подібні запити часто вводяться при пошуку з мобільних пристроїв, а при цьому на вибір витрачається ще менше часу, і перевага віддається першому ліпшому результату.

Також комерційні запити, пов'язані з конкретними географічними місцями, в «Яндексі» часто просто не залишають місця у видачі для природніх результатів, користувачі без прокрутки вниз в першу чергу бачать лише контекстні оголошення і організації з «Яндекс.Карт».

Звідси випливає, що треба компенсувати недоліки одного методу достоїнствами іншого, тобто застосовувати контекстну рекламу і пошукову оптимізацію комплексно, коли це можливо. При такому підході можна взяти краще від обох методів і отримати відмінний результат при мінімальному бюджеті. Дослідження наших фахівців показали, що аудиторії спецрозміщення і першого результату видачі в середньому перетинаються лише на 30%. Це говорить про те, що при виборі одного методу будуть досить великі втрати.

Для багатьох фахівців каменем спотикання стає відсутність досвіду, навіть знаючи про переваги якогось з методів, вони змушені користуватися тими, з якими звикли працювати. Також іноді просто не вистачає часу для відбору і закупівлі посилань і ведення контекстної кампанії при комплексному просуванні. У цьому випадку допоможе автоматизація цих процесів. Система SeoPult дозволяє при мінімальній участі користувача ефективно управляти і пошуковою оптимізацією сайту, і контекстними кампаніями. При цьому вона не вимагає спеціальних знань або великого досвіду від користувачів, навіть оптимізатор, котрий з'їв собаку на пошуковому просуванні, але ніколи не займався контекстом, зможе легко домогтися успіху на ниві PPC.

Типові ситуації в різних сферах бізнесу

  • У бізнесі іноді виникають такі ситуації, коли треба продати обмежену кількість товарів. Створювати заради цього сайт безглуздо — по-перше, витрати на послуги вебмастера і пошукове просування навряд чи себе виправдають, по-друге, це зажадає занадто багато часу. В умовах обмеженої пропозиції краще вибрати контекстну рекламу — не доведеться боротися за ТОП з нуля, а кампанія при грамотному підході дасть негайний результат.
  • Багато власників інтернет-магазинів або будь-яких інших комерційних сайтів хочуть одразу отримувати доходи. Але реалізувати це за допомогою пошукової оптимізації далеко непросто з причини того, що молодий сайт знаходиться у «пісочниці». У таких умовах досягти ТОПу нереально, а закупівля величезної кількості посилань може призвести до серйозних санкцій з боку пошуковиків. Якраз в такій ситуації допоможе контекстна реклама, вона дасть потрібну кількість переходів, поки сайт буде поступово рухатися до топу. Потім можна буде відмовитися від контексту і використовувати тільки SEO, але поки сайт росте і міцніє, оголошення будуть приводити клієнтів.
  • У деяких сферах бізнесу досить важко триматись весь час в ТОПі — через велику конкуренцію видача нестабільна, і позиції постійно плавають. У подібній ситуації можна підстрахуватись і запустити кампанію, яка компенсує просадки позицій. Реалізувати це можна вручну, якщо обсяг роботи невеликий, або автоматизувати процес за допомогою постійного моніторингу позицій сайту. Таким чином можна уникнути розривів у потоці відвідувачів.

Висновок
При виборі того чи іншого способу вирішальну роль може зіграти будь-який чинник, тому треба ретельно розглядати і аналізувати всі умови і вибирати найбільш ефективний в конкретній ситуації метод. Але часто максимальний ефект при мінімальному бюджеті дає комплексне використання пошукової оптимізації і контекстної реклами. Робота на два фронти може займати досить багато часу, особливо якщо просувається серйозний проект, в цьому випадку допоможе автоматизація процесу.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.