Монетизація. Як заробити на сайті

Як заробити на своєму сайті. Монетизація

Як відомо, навіть сайти, які не продають ні товари, ні послуги, можуть приносити прибуток власнику. Для цього на сайті розміщується реклама — контекстна, банери, посилання і багато чого іншого, які і є потім джерелом доходу. Такий процес перетворення сайту в інструмент для отримання прибутку називають монетизацією.

Продаж посилань

Для пошукової оптимізації потрібні зовнішні посилання, на які завжди є стійкий попит. Тому свій сайт можна перетворити в донорський майданчик — причому без будь-якої шкоди для його якості та зручності для живих відвідувачів. Для цієї мети якнайкраще підходять посилальні біржі. Схема монетизації така: після реєстрації та перевірки сайту ви розміщуєте на його сторінках код біржі, потім в цих блоках починають з'являтися посилання, тобто місце на вашому майданчику поступово викуповується.

Які вимоги висувають біржі до сайту? У кожної посилальної біржі свої критерії для сайтів, готових виступити в ролі донорів. Але для переважної більшості з них можна сформулювати загальні вимоги:

  1. сторінки сайту повинні бути в індексі пошукових систем;
  2. контент не повинен суперечити чинному законодавству;
  3. ряд вимог технічного характеру (відсутність тегів noindex і nofollow, клоакінгу та інших способів приховування для встановлюваних посилань і т.д.).

Очевидно, що якщо сайт буде відповідати лише мінімальним вимогам, то і дохід буде невеликим. Вартість посилання завжди залежить від того, яку вагу воно може передати, а це залежить від загального рівня якості ресурсу. Звідси можна зробити простий висновок — чим якісніший сайт, чим вищі його показники тИЦ і PR, тим більший з нього можна отримати дохід.

Існує думка, що набагато вигідніше одного якісного сайту створити цілу мережу ГС (поганих сайтів, зроблених винятково з метою продажу посилань). Але хочу вас застерегти — найчастіше такі сайти рано чи пізно потрапляють під фільтри пошукових систем, що позбавляє їх власника прибутку. Набагато краще розвивати один або кілька сайтів, принаймні це буде набагато безпечніше, і ризик накладення санкцій буде зведений до мінімуму.

Отже, ви маєте некомерційний сайт, присвячений, наприклад, приготуванню піци в домашніх умовах або декоративним кроликам, на ньому розміщений унікальний контент. Достатньо лише зареєструватися на біржі, отримати код і розмістити його на сторінках в зручному місці так, щоб він органічно вписувався в загальний дизайн — віднедавна хорошим тоном для бірж стала мімікрія під блоки оголошень контекстної реклами.

Sape — найбільша біржа в рунеті, до продажу посилань допускаються практично всі сайти. Для якісних ресурсів краще підійде TrustLink — ручна модерація при прийомі забезпечує відсутність демпінгу з боку неякісних сайтів (тобто якісний сайт може заробити на продажі посилань більше), ще одна перевага — максимально швидкий викуп всіх рекламних місць (максимальний рівень заробітку досягається швидше).

Але як доопрацювати ресурс, щоб він давав ще більше прибутку? Для цього можна наростити кількість сторінок, щоб розмістити більше посилань. Тільки не варто забувати про їх якість — вони повинні бути наповнені хорошим контентом і вписуватися в загальну структуру сайту. Ще прибуток багато в чому залежить від ваги, що сайт може передати, отже, є сенс провести просування ресурсу (точніше, накачування параметрів тИЦ і PR), але зберегти при цьому баланс — щоб ви не витратили на просування більше, ніж зможете отримати від продажу посилань

Контекстна реклама

Ще один спосіб монетизації сайту — участь в системах контекстної реклами. Суть такого виду реклами для власника сайту полягає в наступному: після установки коду контекстних блоків система буде сама підбирати оголошення, орієнтуючись на загальну тематику сайту і конкретної сторінки, а також ключові слова. Таким чином розміщуватимуться оголошення, релевантні тематиці сайту. Якщо ваш ресурс присвячений декоративному кролівництву, то з більшою ймовірністю система буде розміщувати рекламу кормів та інших зоотоварів. Всі серйозні системи контекстної реклами надають можливість відмовитися від розміщення конкретних оголошень — якщо, наприклад, у вас був негативний досвід використання якогось корму для папуг, і ви не хочете рекламувати його іншим, то оголошення цілком можна забанити, і воно не буде показуватися на вашому сайті.

Яким повинен бути сайт, щоб був шанс заробити на контекстній рекламі? Вимоги до сайту відносно жорсткі, ресурс обов'язково повинен бути для людей і мати постійний трафік (його нижня межа залежить від конкретного сервісу). Адже якщо на сайті не буде відвідувачів, то і контекстна реклама не буде приносити дохід, так як він безпосередньо залежить від кількості показів і кліків.

Найбільш популярні системи контекстної реклами в рунеті — «Яндекс.Директ», «Бігун» і Google AdWords, власникові сайту є сенс зупинити вибір саме на одній з них. Як правило, є багато варіантів оформлення, блок можна налаштувати таким чином, щоб вписувався в загальний дизайн сторінки. Після цього оголошення будуть показуватися на вашому сайті, користувачі будуть по ним клікати, тим самим приносити вам дохід.

Чи треба спеціально заточувати сайт для контекстної реклами? Це зробити складно в найкоротші терміни, тому як основним параметром, що визначає дохід є відвідуваність. Якщо у вас є якісь думки, як її підвищити, то треба для цього зробити все можливе. Також багато що залежить від тематики сайту — комерційна конкурентна сфера принесе більший дохід. В даний час дозволено бути учасником декількох рекламних систем, і є сенс використовувати цю можливість — так можна суттєво підвищити свій заробіток. Також варто звернути увагу на «буржуйнет» — там ставки за клік в середньому набагато вищі, що дозволяє отримувати дійсно непогані гроші, якщо ви зумієте підібрати дорогі слова і домогтися показів оголошень саме по них.

Інші можливості монетизації сайту

Банерна реклама

Існує дві принципових схеми роботи: оплата за кліки та оплата за покази. Очевидно, що в першому випадку серед всієї аудиторії вашого сайту має бути якомога більше цільових відвідувачів, зацікавлених в рекламованому продукті. У другому випадку важливіше не якість аудиторії, а її кількість. Наприклад, якщо ваш сайт присвячений акваріумістиці, а банери будуть рекламувати корм для рибок, то варто очікувати великої кількості кліків, так як серед відвідувачів буде багато людей, зацікавлених у купівлі рекламованого товару. Якщо ж на вашому сайті розміщена цікава інформація, орієнтована на широке коло «різношерстої» публіки, з якою важко виділити якусь цільову групу, то краще зупиниться на рекламі довільної тематики та схемою оплати за покази.

Існують спеціальні банерні біржі, де можна вибрати підходящого рекламодавця. Процес купівлі і продажу в таких сервісах зазвичай автоматизований, що істотно спрощує роботу.

Партнерські програми і продаж лідів
Лід (від агл. Lead) — замовлення або заявка, отримана на вашому сайті, яка згодом передається зацікавленому партнеру. Такі програми зазвичай засновані на залученні користувачів з метою реєстрації або продажу товарів і послуг, з яких ви будете отримувати комісійні.

У разі вибору таких видів монетизації сайту слід розуміти, що тільки достатній потік цільових відвідувачів зможе забезпечити хороший заробіток. Такі способи будуть працювати далеко не у всіх тематиках. Щоб працювали ліди і партнерки, до сайту повинен бути досить високий рівень довіри користувачів — як правило це вимагає часу і пов'язано з досить трудомісткою маркетинговою роботою.

Платні розділи сайту
Якщо на вашому сайті розміщені настільки корисні сервіси або цікава інформація, що відвідувачі готові платити за доступ до них, то можна спробувати заробити на цьому. Природно, що люди будуть платити вам гроші лише в разі відсутності безкоштовної альтернативи. Як приклад, можна навести платний доступ до повних текстів наукових статей або яких-небудь навчальних курсів.

Який спосіб монетизації краще вибрати?

  • Якщо у сайту досить високі показники PR і тИЦ, але немає постійного потоку відвідувачів, то є сенс зупиниться на продажі посилань.
  • Якщо ресурс має велику відвідуваність, але пошуковики його ранжирують недостатньо високо, то логічно вибрати такий спосіб монетизації, при якому дохід залежить від числа показів банерів або тематичної реклами.
  • Якщо серед всієї аудиторії сайту частка цільових відвідувачів висока, то варто орієнтуватися на схеми заробітку, залежні від кількості кліків.
  • Продаж лідів або партнерські програми зможуть принести дохід, якщо специфіка сайту буде точно відповідати пропозиції, і буде достатньо цільових відвідувачів.

Спираючись на ці принципи, можна вибрати оптимальний спосіб монетизації або їх комбінацію.

Скільки можна заробити?
Відповідь на це питання ви повинні дати самі, виходячи з конкретних умов. Можна лише вказати приблизні ціни. За 1000 показів банера можна заробити приблизно до 50 центів, за один клік платять близько 20 центів. При участі в системі контекстної реклами за клік можна отримувати приблизно до 50 центів.

Висновок
Якщо правильно вибрати спосіб монетизації, то можна зробити джерелом доходу навіть невеликий некомерційний сайт — це досить просто. Величина доходу залежить від багатьох характеристик ресурсу, тому приділяйте увагу важливим параметрам — використовуйте можливість заробити більше.
 

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Купить в Киеве шкаф купе можно на Капучино. Шкафы купе у них отличные!

Коментарі

  • Avatar Iaroslav

    за укр трафік плотять мало хоча я зібрав перелік спонсорів які плотять 3-4 доллари за 1000 переглядів список: http://useful.forumgrad.ru/t237-topic

  • Avatar Andrey (Автор)

    Ну й «перелік» ви зібрали, Iaroslav… Одне партнерське посилання на mediarich? :D Можна було його одразу тут написати ;)

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов'язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.