Прийоми ефективної веб-аналітики (на прикладі Google Analytics)
Системи статистики являють собою складні комплекси з великою кількістю функцій і широкими можливостями. Навряд чи новачкам або оптимізатору з невеликим досвідом, який виконує типові завдання по просуванню, знадобиться весь цей багатий арсенал. Але без обліку та аналізу основних метрик сучасне SEO неможливе. У цій статті розглянемо декілька ефективних прийомів веб-аналітики на прикладі Google Analytics.
Принципи сегментації відвідувачів
Великий інтерес для користувачів Google Analytics представляють фільтри, за допомогою яких можна виділяти різні групи відвідувачів. Щоб перейти до їх налаштування, необхідно натиснути кнопку «Розширені сегменти» та відзначити необхідні пункти. Набору стандартних фільтрів цілком вистачає для вирішення типових завдань: можна виділити користувачів мобільних пристроїв, планшетних ПК, нових відвідувачів і багато інших груп.
Але набагато більше можливостей дає налаштування користувацьких сегментів. Воно дозволяє виділяти групи по самих різних ознаках, що стане в нагоді при більш глибокому аналізі або нестандартних завданнях.
Наприклад, можна відокремити від загального потоку відвідувачів тих, хто вже є вашим клієнтом і заходить на сайт залогіненним. Так ви зможете набагато точніше оцінювати ефективність рекламних кампаній, враховуючи тільки тих користувачів, які прийшли на сайт завдяки рекламі. Клацніть «Додати сегмент», встановіть подію LoginForm для тих відвідувачів, які заходять в закриту зону сайту.
Також можна створити фільтр, який буде виключати брендовий пошук, тобто ті запити, які включають назву бренду, компанії або товару. Такий трафік важливо виключати, тому що ці відвідувачі як правило вже добре знайомі з вашою пропозицією, а значить не є метою рекламної кампанії. Додайте виключення слів, що містять назву бренду — так в цей сегмент не потраплять ті користувачі, які цілеспрямовано шукають саме ваш товар.
В даний час на сайтах інтернет-магазинів поширений такий інструмент як онлайн-консультант: він являє собою форму зворотного зв'язку з відвідувачами у вигляді чату. Можна створити спеціальний фільтр, який допоможе оцінити ефективність даного інструменту (тобто дізнатися, скільки людей користуються цим чатом з консультантом).
Розширені сегменти можуть допомогти в роботі над семантичним ядром. Наприклад, ви можете вивести переходи з пошукових систем по запитах, що включає різну кількість слів. Для цього необхідно створити кілька фільтрів за ключовими словами, використовуючи пошук відповідного регулярного виразу: ^s*[^s]+(s+[^s]+){2}s*$ (число в фігурних дужках має бути на одиницю менше потрібної кількості слів у запиті). Таким чином, створивши ряд фільтрів для різної кількості слів, ви зможете простежити, які запити найбільш ефективні саме для вашого сайту.
Робота з графіками
За замовчуванням в Google Analytics виводиться один графік, що враховує всі відвідування. Можна вибрати тип відвідувань в меню зліва над графіком - наприклад, тільки унікальних або тільки нових користувачів. Але також є можливість створювати комбіновані графіки. Вони дозволяють відслідковувати різні залежності. Наприклад, можна накласти криві загальної відвідуваності і конверсії, що може дати цікаві відомості.
Економія часу
В системі Google Analytics є функція «Зведення», яка дозволяє отримувати оглядові звіти по вашому проекту на одній сторінці. Вона допомагає об'єднати максимальну кількість інформації по найбільш важливих метриках.
Але набір звітів, які представлені за замовчуванням, оцінить не кожен оптимізатор або власник сайту — буде або багато зайвих відомостей, або навпаки не вистачатиме потрібних. Розробники Google Analytics передбачили це і дали можливість користувачам складати свої зведення.
Для створення нового звіту необхідно клікнути «Додати зведення», вибрати створення з нуля або редагування поточного звіту, а потім перейти безпосередньо до формування власної сторінки. Доступні віджети розбиті на групи за типом відображення: кругова діаграма, хронологія, таблиці і т.д. Наприклад, для типового інтернет-магазину найбільш корисний буде наступний набір показників:
- загальна інформація про трафік (відвідування, відвідувачі, продажу, дохід);
- лінійний графік, що відображає криві відвідуваності і доходу;
- кругова діаграма доходу за джерелами трафіку;
- ТОП цільових сторінок;
- ТОП запитів за доходами.
Цей ряд показників у зведенні дасть достатньо інформації для власника інтернет-магазину, і вся вона буде розташована в межах всього однієї сторінки, яку можна відкрити в два кліки. На пошук тих же відомостей без складання зведення у рядового користувача зазвичай йде 10-15 хвилин, тобто економія часу вельми відчутна. При додаванні нового проекту в систему вам не доведеться заново складати нове зведення, його можна імпортувати.
Висновки
Система статистики Google Analytics дозволяє вести моніторинг величезної кількості показників. Але для ефективної роботи та оцінки пошукового просування або інших рекламних кампаній необхідне її тонке індивідуальне налаштування. Створивши необхідні фільтри і призначені для користувача звіти, можна за секунди отримувати доступ до найскладніших метрик. Багате розмаїття параметрів дає можливість вирішувати самі нетривіальні аналітичні завдання і виправляти помилки оптимізації і юзабіліті, підвищуючи ефективність вашого ресурсу.
Джерело: розсилка SeoPult, випуск №130
Переклад: Andrey Kravets
- Попередня
- Наступна
Коментарі
Немає коментарів до цієї статті.
Коментарі