Центр веб-майстрів Google

В одній із статтей ми ще розглянемо можливості сервісу «Яндекс.Вебмастер» — незамінного інструменту для власників сайту і оптимізаторів. У Google є аналогічний сервіс, який обов'язково варто вивчити і використовувати: розділ «Інструменти для веб-майстрів» внутрішнього порталу «Центр веб-майстрів».

Центр веб-майстрів Google

Підключення сайту

Щоб розпочати роботу, потрібно додати в «Інструменти для веб-майстрів» свій сайт. Для цього потрібно ввести його URL у відповідне віконце, після чого підтвердити права на управління цим сайтом. Цікаво, що крім стандартних способів (завантажити маленький HTML-файл з кодом підтвердження в кореневий каталог сайту, додати метатег з кодом на головну сторінку) є два додаткових: додати запис DNS в конфігурацію домену і автоматично — за умови, що до того ж облікового запису Google , з якого ви заходите в «Інструменти веб-майстрів», підключений лічильник Google Analytics, встановлений на сайті (логічно, що потрібно не гостьовий, а адмінський доступ).

Після підтвердження прав доступу можна зайти на сторінку зі зведеною інформацією про сайт — «Панель інструментів». Все це також в докладній формі доступно з розділів лівого меню, до огляду яких ми і переходимо.

Конфігурація сайту

  • Файли Sitemap
    За допомогою цієї сторінки можна вказати шлях до файлів карти сайту (sitemap), а в подальшому — переглядати статистику роботи Google з ним. Цей файл автоматично генерується системою управління контентом вашого сайту — якщо, звичайно, налаштувати її на виконання цієї функції. Всі сучасні CMS на це здатні. Якщо сайт достатньо часто змінюється (зникають і з'являються нові сторінки, розділи, матеріали і так далі), передача даних безпосередньо пошуковику через Sitemap полегшить і прискорить індексацію. Детальну інформацію про формування файлів Sitemap можна знайти в довідці Google.
  • Доступ для сканера
    Сторінка для роботи з robots.txt — файлом, який відповідає за дозвіл й обмеження доступу індексуючому пошуковому роботу (павуку, сканеру) до різних сторінок і розділів сайту. Тут можна побачити, чи виявлений файл robots.txt (якщо так, буде показана дата його завантаження і текст), а також миттєво перевірити будь-які сторінки або розділи на можливість індексації сканерами Google: звичайним пошуковим (в логах статистики відвідуваності вашого сайту він підписується як Googlebot ), Googlebot-Mobile (створює індекс для мобільних пристроїв), Googlebot-Image (індексує зображення), Mediapartners-Google і Adsbot-Google (роботи системи контекстної реклами AdSense).
    На окремій вкладці знаходиться зручний генератор файлу robots.txt.
    Якщо виникла необхідність у терміновому видаленні будь-яких сторінок з індексу, попередньо видаліть їх з сайту і переконайтеся, що сервер повертає код 404 або 410, а потім подайте запит на вкладці «Видалити URL». Детальна інформація з видалення сторінок збережених в кеші пошуковика представлена на відповідній сторінці довідки.
  • Посилання сайту
    «Швидкі» посилання на основні розділи сайту, які пошуковик створює автоматично і показує в сніпеті пошукової видачі. Як і в «Яндексі», швидкі посилання можна тільки видаляти — якщо, наприклад, пошуковик створив швидке посилання на розділ, який вам здається невідповідним для початку ознайомлення з вашим сайтом (залишити менше трьох швидких посилань не можна, в цьому випадку вони зникнуть з сніппету) . Додати швидкі посилання не можна. Однак якщо розділи сайту в головному меню мають назви, що збігаються з URL, змістом тегів і метатегів, а також контентом, Google напевно без помилок створить швидкі посилання.
  • Зміна адреси
    На цій сторінці розміщено не інструмент, а покрокова інструкція для безболісного з точки зору пошукового просування в Google переїзду сайту з одного домену на інший.
  • Налаштування
    На вкладці "Загальні налаштування" можна перевірити і змінити географічну прив'язку сайту (якщо доступні будь-які варіанти). На відміну від «Яндекса», український Google поки не дає можливості налаштовувати пріоритетні міста детально, обмежуючись присвоєнням регіону «Україна».
    Основний домен — бажано зробити щоб основний домен в Google збігався з основним дзеркалом в «Яндексі».
    Частоту сканування можна збільшити, якщо ви впевнені, що сайт витримає подібне навантаження. Однак у більшості випадків краще довіритись вибору Googlebot — він самостійно визначить оптимальну швидкість індексації.
    На вкладці «Обробка параметрів» можна налаштувати принципи індексації URL по масках — наприклад, можна «попросити» робота пропускати адреси, що містять послідовність символів guestbook або forum. Це допоміжна функція — основне налаштування проводиться за допомогою robots.txt і метатегів управління індексацією.

Ваш сайт в інтернеті

  • Пошукові запити
    На цій сторінці можна подивитись пошукові запити, по яких на SERP Google показується сайт, а також основні параметри: кількість показів, кліків, CTR, середня позиція. Можна задати часовий інтервал. Щоб отримувати цю інформацію, аккаунт сайту в «інструменти» повинен бути прив'язаний до аккаунту в Google Analytics. На вкладці «Популярні сторінки» можна отримати приблизно таку ж інформацію, але не за запитами, а по сторінках сайту.
  • Посилання на ваш сайт
    Всі знайдені (проіндексовані) Google вхідні посилання. На вкладці показуються не конкретні URL донорів, а тільки  домени  що посилаються на вас, і щоб отримати список посилань, потрібно натиснути «Додатково», а потім «Завантажити всі посилання». Також на цій сторінці можна подивитися кількість врахованих Google посилань на кожну сторінку сайту, а також анкор (тексти посилань, в «інструмент» вони називаються «Посилання на ваші дані»).
  • Ключові слова
    Аналіз частотності ключових слів на сайті в цілому (враховуються всі сторінки). Досить корисний інструмент — особливо з урахуванням того, що при кліку на кожне окреме слово можна отримати список сторінок, де воно зустрічається.
  • Внутрішні посилання
    Корисна функція для аналізу внутрішньої перелінковки, з її допомогою можна побудувати повну карту внутрішніх посилань.
  • Статистика про підписників
    Не надто корисна функція, оскільки вона враховує тільки дані про підписників, що користуються RSS-інструментами Google, а вони не є особливо популярними в Україні, чи Росії.

Діагностика

  • Шкідливі програми
    У цьому розділі з'являються попередження про виявлений у процесі індексації шкідливий код. Очевидно, що все добре тільки в тому випадку, якщо виводиться повідомлення «Шкідливі програми на цьому сайті не виявлені».
  • Помилки сканування
    Якщо при індексації сайту Googlebot зіткнеться з якими-небудь труднощами, всі вони будуть зібрані і показані у цьому розділі. Кожному проблемному URL-у буде відповідати свій код помилки, а їх розшифування (точніше, тлумачення) наведене в допомозі. Звертайте увагу на дату виявлення помилки: розділ оновлюється далеко не в реальному часі, тому не намагайтеся виправити вже виправлене. За замовчуванням відкривається вкладка логів звичайного Googlebot, але доступні також вкладки для збору помилок індексації мобільної версії сайту.
  • Статистика сканування
    У цьому розділі зібрана інформація за навантаженням, яку робот-індексатор Google створює для сайту: кількість сторінок, трафік, час завантаження однієї сторінки. Зазвичай вона не є істотною порівняно з користувацьким навантаженням, але якщо з якихось причин вона надто велика, її можна знизити в налаштуваннях «Конфігурації сайту».
  • Переглянути як Googlebot
    Дуже зручна функція, яка дозволяє побачити сторінку так, як її бачить індексатор. На жаль, швидкість роботи сервісу невелика — навіть запит на перегляд однієї сторінки може виконуватись кілька хвилин. Після того, як поруч з  сторінкою, що перевіряється з'явиться ідентифікатор «Успішно», можна клікнути на нього і отримати код, який отримує Googlebot.
    Так можна відразу помітити, що робот, наприклад, не враховує якусь істотну частину контенту.
  • Пропозиції HTML
    Тут зібрані рекомендації Google з приводу доопрацювання метатегів, тегів Title, а також списки сторінок, виключених з видачі. Вельми зручно для виявлення істотної проблеми: повторюваня метатегів Description і тегів Title (може призвести до дублювання контенту і склеювання сторінок), занадто довгих або занадто коротких метатегів.

Лабораторія

  • Ефективність сайту
    Тут можна встановити додаток Page Speed для браузера, яке буде збирати дані про реальну швидкість завантаження сторінок та інші параметри сайту. Також для більшості сайтів (якщо вони не дуже маленькі і непопулярні) рекомендації виводяться в цьому розділі «Інструментів». Швидкість завантаження — один із дуже важливих параметрів ранжування, тому поради щодо його оптимізації виявляться дуже корисними в боротьбі за ТОП.
  • Файли Sitemap для відео
    Окрема статистика по переданим Google файлах, що містять інформацію про додане відео. Якщо ви не налаштовували таку передачу, то нічого цікавого в цьому розділі не виявите, а якщо налаштовували, то зможете перевірити, чи немає проблем з індексацією нових відеороликів.

Висновок
Отже, «Інструменти Google для веб-майстрів» надають досить цікавий і частково відмінний від «Яндекс.Вебмайстер» функціонал, тому рекомендується використовувати їх спільно — навіть у випадку, якщо Google не є пріоритетною пошуковою системою для просування. Обов'язково почитайте хелпи «Інструментів» — у них дійсно багато корисної інформації з точки зору SEO.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.