Накрутка користувацьких поведінкових факторів

Накрутка користувацьких поведінкових факторівКористувацькі поведінкові фактори (ПФ) — вельми гаряча тема, тому я вирішив присвятити їм ще одну статтю. Базові пояснення про поведінкові фактори Яндекса писалось раніше, але з тих пір з'явилися нові цікаві відомості, спеціальні сервіси, а також декрет «Яндекса» про неприпустимість накрутки.

Отже, поведінкові користувацькі фактори з деяких пір вельми важливі для ранжування сайтів в природній видачі. Їх дуже багато, але з плином часу вдається виокремити найважливіші.

Найважливіші поведінкові фактори ранжування

  • Показник відмов — кількість відвідувачів, що не пішли далі першої переглянутої сторінки. Цілком імовірно, що розраховується диференційовано: якщо сайт невеликий, а на вхідних сторінках виявляється контактна інформація та інші необхідні відомості, то показник відмов може бути не таким істотним чинником. Однак це не означає, що потрібно робити маленькі сайти — чим більше сторінок з оригінальним контентом, тим більше у пошуковиків довіри до ресурсу. У цю ж категорію можна віднести і показник кількості переглянутих сторінок.
  • Час проведений на сайті + частка коротких сесій — дуже важливий показник, який реально відображає якість сайту в переважній більшості випадків.
  • Клікабельність сніппетів — застосовуйте всі можливі методи впливу на сніппет і його формування, так як якщо його клікабельність менша середньостатистичної для даної позиції, «Яндекс» запідозрить, що сайт погано відповідає цьому запиту.
  • Повернення до видачі — якщо користувач повертається з сайтів назад до списку результатів (або закриває сайт, заново заходить на «Яндекс» і вводить аналогічний або схожий запит), пошуковик це враховує. Сайт, після якого користувач не повернувся до видачі, може бути визнаний більш релевантним запиту.
  • Переходи з закладок — якщо на сайт переходять не через пошуковик, а вбиваючи адресу в рядку браузера (або шляхом вибору закладки), то пошуковик вважає його більш трастовим. Звичайно, в цьому випадку він повинен якимось чином отримати дані про відвідуваність, що точно здійснюється або через «Яндекс» (на сайті), або через «Яндекс.Бар» (встановлений в браузері користувача).
  • Посилання в листах — «Яндекс.Пошта» стала вельми популярним сервісом, і пошуковик, безумовно, індексує всі листи (не в загальний індекс, зрозуміло). Якщо люди пересилають один одному посилання на сайт, це може виявитися плюсом для ранжування.

Заява «Яндекса» від 23 травня 2011

«Останнім часом ми бачимо спроби вплинути на пошукову систему шляхом емуляції дій користувачів. Найчастіше це відбувається за допомогою програм, які задають запити в пошукову систему і потім переходять на певні сайти, але відомі й інші способи. Всі вони — обман, який не має нічого спільного зі справжньою оптимізацією сайту. Крім того, створення подібних систем накрутки сприяє розвитку бот-мереж, які можуть бути використані для DDoS-атак, поширення шкідливого ПЗ, розсилки спаму.  Ми впевнені, що такі методи шкідливі для розвитку інтернету. Ми вважаємо їх пошуковим спамом і вживаємо відповідних заходів щодо сайтів, що їх  використовують.  Яндекс наполегливо рекомендує власникам сайтів, веб-майстрам і компаніям, що надають послуги в області SEO, утриматись від використання цього та інших методів псевдооптімізаціі. Вони безперспективні і можуть призвести до втрати вашим сайтом репутації та позицій в результатах пошуку ».

Цілком вичерпний меморандум. Тим не менше, офіційна позиція «Яндекса» — це одне, а працюючі методи — зовсім інше. Чи можна дійсно якось просунути сайт в результатах пошуку, накрутивши поведінкові метрики? ...Давайте розберемось.

Сервіси для накрутки поведінкових факторів

Принцип роботи всіх подібних систем досить простий: на комп'ютери сотень людей встановлюється спеціальна програма, яка ходить по «просувних» сайтах через браузер, намагаючись імітувати поведінку користувача. Тобто людина йде на роботу ,чи по інших справах і залишає комп'ютер включеним, а програма відкриває вікно браузера, потім «Яндекс», вводить потрібний пошуковий запит, після чого клікає по сніппетах проплаченого сайту і ходить по сторінках. Здавалося б, з такою системою можна прокачати ПФ в будь-яких кількостях і пропорціях — тим більше, що ціна питання невелика. Однак всі існуючі на даний момент сервіси такого роду страждають фундаментальним недоліком, через який сайт може не вирости, а впасти у видачі та ще й набути найжорсткіших санкцій з боку пошуковика.

Проблема в тому, ЯК саме програма намагається імітувати дії користувача. Вона працює за простим алгоритмом: переміщує курсор миші і робить все інше вкрай неприроднім, прямолінійним, механічним чином. Очевидно, що і видача «Яндекса», і сайти, де встановлена «Яндекс-Метрика», аналізуються за допомогою технології, за принципом дії аналогічним недавньо придбаному «Яндексом»  WebVisor-ом. Аналіз видачі, до речі, не дозволяє позбавитися від стеження шляхом видалення лічильника «Яндекс.Метрики» з сайту — все одно програма-накрутчик приходить з видачі, де проводить шаблонні дії, за якими її і відслідковує пошуковик.

Теоретично, звичайно, можна створити складний «хаотичний» алгоритм для більш серйозної та важковизначальної (знову ж таки, теоретично) імітації дій живої людини, проте зараз на ринку SEO немає жодного подібного продукту. Експерименти показують, що сервіси для накрутки поведінкових користувацьких факторів поточного покоління легко виявляються «Яндексом» і призводять в переважній більшості випадків до втрати позицій та іншим санкціям. Може бути, ще n місяців тому вони допомагали, але зараз ця діра пошуковиком закрита. Інша справа, що через це утворилася реальна можливість потрапити під атаку конкурентів, що застосовують псевдонакрутку для пессимізації сусідів по видачі.

Захист від конкурентів
Встановіть який-небудь аналог WebVisor (якщо не хочете зв'язуватись з «Яндекс-Метрикою», спробуйте ClickTale (http://www.clicktale.com/). Якщо час від часу — особливо при необгрунтованих сплесках відвідуваності — переглядаючи записи поведінки користувачів, можна легко побачити роботів і забанити їх по IP.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

  • Avatar Олександр

    Ну в український ринок більш орієнтований на гугл, але стаття хороша, бо ці показники важливі усюди..

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.