Сайти для смартфонів

Перший випуск розсилки за матеріалами конференції «CyberMarketing-2014» присвячений оптимізації сайтів під смартфони. У доповіді Андрія Ліпатцева, фахівця з якості пошуку Google, була піднята важлива тема зручності взаємодії мобільних користувачів з веб-ресурсами, а також порушені особливості ранжування сайтів в мобільному пошуку Google. Презентацію доповіді можна завантажити на сайті конференції. Відео виступу буде доступним незабаром.

Можна впевнено сказати, що настала епоха мобільного інтернету. За оцінками компанії Google, цього року число мобільних пошукових запитів перевищило кількість десктопних. Найбільші міжнародні компанії констатують той факт, що мобільні користувачі складають добру половину від загального числа всіх користувачів. Сьогодні для успішного розвитку бізнесу просто необхідно відповідати вимогам часу і мати якісний сайт, готовий прийняти смарт-користувачів.

Мобільні користувачі важливі

В листопаді 2013 року компанія Google опублікувала дослідження під назвою «Mobile Path to Purchase» («Шлях мобільного користувача до покупки»), яке відображає принцип взаємодії користувачів з бізнесом за допомогою мобільних пристроїв. Дане дослідження виявило наступні особливості:
Мобільні користувачі не приймають рішення про покупку миттєво і в середньому більше 15 годин на тиждень досліджують об'єкт їх зацікавлення. При цьому вони неодноразово відвідують той сайт, на якому згодом здійснюють покупку. Це значить, що не мати ресурсу, зручного для цієї аудиторії, практично рівносильно відмові від неї. Своє дослідження користувачі починають з пошукової системи. Перш ніж конкретизувати те місце, де відбудеться транзакція, вони шукають інформацію в пошуку. Найчастіше розташування користувача має вирішальне значення для прийняття рішення про покупку. Переважаюче число учасників дослідження здійснили звернення в ті магазини, які територіально були розташовані до них ближче. Це підкреслює важливість передачі інформації про місцезнаходження компанії пошуковим системам для отримання конкурентної переваги при ранжуванні в мобільному пошуку. 93% користувачів, що попередньо вивчали інформацію на мобільних пристроях з метою потенційної покупки, в підсумку її здійснили.

Незважаючи на те, що дослідження проводилося в США, воно відображає актуальну тенденцію, характерну і для наших реалій. Висновок очевидний: за допомогою мобільних пристроїв ви взаємодієте з аудиторією, націленій на здійснення конверсії. Завдання бізнесу - зробити крок назустріч, а саме - забезпечити мобільний сайт і вибудувати зручну схему роботи з мобільними користувачами.

Особливості ранжування сайтів в мобільному пошуку

Ще один важливий аргумент на користь оптимізації сайту під мобільні пристрої - це особливий підхід пошукових систем до ранжування веб-ресурсів в мобільному пошуку.

Що стосується Google, його фахівці приділяють пильну увагу фактору мобільної адаптованості сайтів і проводять масштабні експерименти з ранжуванням в мобільній видачі. Очевидно, що перевага надаватиметься тим ресурсам, які більшою мірою здатні задовольнити запити мобільної аудиторії. Те, як це буде реалізовано, покаже найближчий час. Тим не менш, не варто зволікати і вже сьогодні потрібно підготувати ваш сайт до прийому смарт-користувачів.

Рекомендації по оптимізації сайту під смартфони

Під мобільними пристроями, в першу чергу, маються на увазі смартфони, які на відміну від планшетних комп'ютерів мають більш обмежений розмір екрану, але при цьому дозволяють повноцінно працювати з сучасним браузером. Саме на смартфонах перегляд звичайних версій сайтів практично неможливий або вкрай затруднений.

Розберемо основні риси, які відрізняють сайт, придатний для перегляду на екрані смартфона.
1. Добре читабельний контент без наближення або пересування екрану Поширена помилка багатьох компаній - прагнення помістити на першому екрані сторінки якомога більшу кількість інформації. З мобільними пристроями це не працює. Велика кількість дрібного тексту і картинок на дисплеї смартфона викликає у користувачів відчуття дискомфорту і бажання закрити сайт. Стратегічно важливо для бізнесу вміти грамотно структурувати інформацію в інтерфейсі мобільної версії і найважливіші речі поміщати в зрозумілому людині вигляді на передньому плані.
2. Зручна взаємодія з елементами сайту і навігацією
Сайти, що не адаптовані під мобільні пристрої, викликають у користувачів великі труднощі в плані навігації. Посилання та кнопки меню відображуються настільки дрібно, що потрібно неабияк постаратися, щоб потрапити на них натисканням пальця. Такого досвіду користування допускати не можна. Так само як і в попередньому випадку, оптимізуючи сайт під смартфон, необхідно жертвувати будь-якою інформацією, не перевантажуючи інтерфейс і не ускладнюючи роботу з ним. Наприклад, меню можна заховати за спеціальним, вже легко впізнаваним символом. Воно буде викликатися тільки тоді, коли користувач сам цього захоче.
3. Файл Robots.txt відкритий для пошукових роботів Представники Google прирівнюють до категорії міфів твердження про те, що необхідно приховувати від пошуковиків «технічну начинку» мобільного сайту, а саме java-скрипти і каскадні таблиці стилів. Навпаки, такі дії можуть негативно відбитися на вашому ресурсі, адже приховування цієї інформації не дозволить пошуковому роботу дізнатися, що ваш сайт адаптований для мобільних пристроїв.

Як реалізувати адаптацію сайту?

Технічно адаптувати сайт під мобільні пристрої можна трьома способами:
- адаптивний веб-дизайн (єдиний код HTML для всіх платформ) - варіант, рекомендований Google;
- окремий сайт для мобільних пристроїв (ускладнюється одночасною підтримкою і синхронізацією роботи двох сайтів);
- динамічний показ сторінки в залежності від типу пристрою (ускладнюється різноманіттям і появою нових типів пристроїв: окуляри, годинники та інші).

Для оцінки сайту з точки зору його зручності використання на мобільних пристроях ви можете використовувати інструмент Google «PageSpeed ​​Insights». Він не тільки проведе аналіз сайту, але і дасть конкретні рекомендації по внесенню змін. Сервіс рекомендується використовувати як розробникам, безпосередньо взаємодіючим з ресурсом, так і власникам бізнесу для розуміння проблем, наявних на сайті, і постановки предметних питань підряднику.

Поширені помилки

При реалізації мобільних версій дуже часто допускаються типові помилки, які призводять до втрати левової частки мобільного трафіку. Найпоширеніші і критичні з них:
- налаштування перенаправлення з усіх сторінок основної версії сайту виключно на одну - головну сторінку мобільної версії (такі сторінки Google вже зараз прагне виключати з показу мобільного видачі);
- використання флеш на мобільній версії сайту (більшість смартфонів не підтримують даний формат).

Висновки
Підсумовуючи матеріал доповіді, слід виділити три основні чинники, які необхідно враховувати при розробці сучасного сайту.
Враховуйте інтереси користувачів, більше половини яких вже використовують мобільні пристрої. Відкрийте пошуковим системам доступ до тих ресурсів, які дозволять зрозуміти, що ваш сайт є адаптивним і правильним з точки зору мобільного перегляду. Незалежно від роду вашої діяльності (ЗМІ, освітні проекти, e-commerce) використовуйте адаптивний дизайн як найбільш ефективне і перспективне рішення донесення контенту до мобільних користувачів. Наявність мобільної версії сайту позитивно позначиться на його ранжуванні і, відповідно, на зростанні позицій і продажів!

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.