Мобільні версії сайтів та їх просування

Мобільні версії сайтівМобільний інтернет все сильніше зміцнює свої позиції — число користувачів, які виходять в мережу зі своїх смартфонів і планшетів, постійно збільшується. Статистика говорить, що також неухильно зростає кількість покупок в інтернет-магазинах, зроблених саме з мобільних пристроїв. Цілком логічно, що при просуванні сайту варто враховувати цей сегмент аудиторії. Специфіка мобільного інтернету диктує особливі умови для сайтів та їх оптимізації. Щоб не втрачати значну частку трафіку, необхідно дотримуватися ряду рекомендацій.

Доцільність мобільного просування

Перед тим, як починати мобільну рекламну кампанію, задумайтесь, чи буде вона виправдана з фінансової точки зору. Якщо мобільну версію сайту-візитки досить просто створити, то адаптація великого інтернет-магазину — це досить важке завдання. У скільки обійдеться запуск сайту для смартфонів і планшетів? А який обсяг замовлень він принесе? Необхідно знати відповіді на ці питання, інакше недешева і непроста задача може стати недоцільною.

У пошуку цих відомостей допоможуть системи статистики, наприклад, «Яндекс.Метрика», в якій є спеціальний розділ «Мобільні пристрої». Крім загальних відомостей про кількість відвідувачів, які використовували смартфони і планшети, можна побачити відсоток відмов серед них, моделі та платформи пристроїв і браузери. Очевидно, що якщо відсоток відмов у рамках мобільного трафіку набагато перевищує звичайний, то вже є сенс думати про створення мобільної версії сайту.

Безумовно, при цьому не можна випускати з уваги тематику сайту — від неї багато в чому залежить стратегія просування і фокусування на певних групах користувачів. Наприклад, сумнівний сайт інтернет-магазину, що продає смартфони, планшети і аксесуари до них, якщо він не сумісний з мобільними пристроями. А з іншого боку, для ресурсу з продажу промислового устаткування абсолютна сумісність з мобільними пристроями навряд чи необхідна.

Чим відрізняються сайти для мобільних пристроїв від звичайних?

Крім технічних особливостей успішні мобільні версії сайтів мають ряд своїх особливостей, пов'язаних з дизайном, юзабіліті, контентом та іншим. Але якщо розглядати їх по порядку, то передусім варто зупинитися на моменті входу відвідувача на сайт. Яким чином, заходячи з того чи іншого пристрою, користувачеві підвантажується відразу потрібна версія сайту? Для цього можна використовувати функціонал «Яндекс.Детектора», внісши необхідні зміни в код. Також на багатьох сайтах використовуються спеціальні плагіни, розроблені для більшості популярних CMS. На великих ресурсах, які розробляються з нуля, часто можна зустріти власні рішення, але очевидно, що вони складніші і дорожчі, тому часто через ці причини не виправдані для невеликих ресурсів зі скромним бюджетом. Крім того, можна цю функцію перекласти на самих користувачів, надавши їм вибір, тобто розмістити на сайті посилання на мобільну версію. Питання лише в тому, чи будуть відвідувачі ним користуватися.

Зазвичай для мобільного сайту створюється свій піддомен, наприклад, як це зроблено у версії «Яндекс.Карт» — http://m.ya.ru/ymm. Для нього бажано використовувати спеціальний тег зі значенням Mobile, так ви повідомите «Яндексу» про призначення цих сторінок, і вони не будуть брати участь в основному пошуку.

Очевидно, що одна з основних відмінностей мобільної версії від основної — це можливість повноцінного перегляду сторінок на екрані з меншим, ніж у десктопа або ноутбука, розширенням. Вибір розміру сторінок безпосередньо залежить від пристроїв, на які ви орієнтуєтеся. Не намагайтеся охопити весь спектр смартфонів і планшетів, виберіть лише найпоширеніші, якщо не стоять специфічні завдання. Тут знову ж допоможуть дані з «Яндекс.Метрики» або будь-якої іншої системи статистики, яка вміє визначати тип пристроїв користувачів. Але розширення — це не єдине обмеження, характерне для мобільного сайту. На «великих» сайтах застосовується все складніший код, який в мобільному браузері не завжди може коректно відображатися. І якщо розширення екранів з кожним роком все більше наближається до десктопів, то свої особливості рендерингу сторінок все ще мають місце.

Наступний ключовий момент — юзабіліті сайту. Сторінки обов'язково повинні враховувати особливості мобільних пристроїв, головним чином спосіб введення. На переважній більшості пристроїв використовується сенсорний екран, що безсумнівно вносить свої корективи для мобільної версії сайтів. Подбайте про користувачів, не змушуйте їх вдивлятися в дрібні елементи і намагатися не промахнутися пальцем повз крихітну кнопку. Будь-який відвідувач з перших секунд знайомства зі сторінкою оцінить зручну навігацію, великі кнопки і шрифт достатнього розміру. Але для цього дизайнерові доведеться вирішувати нетривіальну задачу — на невеликому полотні в 640 на 960 пікселів (у кращому випадку) особливо не розгуляєшся, та ще багато елементів при цьому повинні бути більше за розміром.

Також необхідно враховувати той факт, що набір тексту на сенсорному екрані дещо складніший, ніж на звичайній клавіатурі. І якщо користувачі звичайних десктопів можуть без труднощів ввести багато даних при оформленні покупки, то «мобільних» відвідувачів це може зупинити, що підвищить загальний відсоток відмов. Тим більше що навіть для звичайних сайтів фахівці з юзабіліті завжди радять скорочувати обсяг необхідних від покупця даних.

Окремо варто сказати про контент, точніше про його обсяг. Якими б зручними не були сучасні смартфони, але переглядати великі сторінки на них не так зручно, як на повноцінному комп'ютері. Тому не перевантажуйте їх, користувачі мобільних пристроїв навряд чи погодяться сприймати такий обсяг інформації, який не збентежить їх, коли вони будуть сидіти за десктопом. Крім того, на користь скорочення обсягів контенту говорить і тип підключення до мережі — мобільний інтернет як правило повільніший, тобто великі сторінки будуть завантажуватись довше. Якщо все ж необхідно розмістити велику кількість інформації, то відмінним рішенням буде використання Lazy load — завантаження по мірі прокручування сторінки вниз.

Один з найважливіших етапів створення мобільної версії сайту — тестування. Обов'язково треба ретельно перевіряти працездатність сторінок та їх елементів. Причому в разі тестування популярних пристроїв бажано використовувати їх самих, а не сервіси-емулятори. Тільки така уважна перевірка всього конверсійного маршруту зможе забезпечити успішну роботу сайту. Первинне ж тестування відображення сторінок можна проводити за допомогою онлайн-сервісів, але варто пам'ятати, що для повного циклу перевірки всього функціоналу мобільного сайту вони не годяться, так як не можуть відтворити всі особливості пристроїв на десктопі, наприклад, тип вводу.

Особливості просування мобільних сайтів

При складанні семантичного ядра мобільної версії сайту необхідно враховувати специфіку мобільних запитів. Користувачі часто вводять в рядок пошуку фрази, пов'язані з допомогою. Якщо тематика вашого сайту хоч якось стосується подібних послуг, то не можна нехтувати такими ключовиками. Також може здатись, що через незручність введення або економії часу мобільні користувачі вводять короткі запити, але це не зовсім так — за статистикою довжина пошукових фраз в середньому практично така ж, як і у користувачів звичайних десктопів і ноутбуків. Крім того, при оптимізації мобільного сайту необхідно більше уваги приділяти географії, так як запитів, пов'язаних з точним місцем, користувачі смартфонів і планшетів вводять більше.

За дослідженнями багатьох фахівців найбільш клікабельні в мобільному пошуку є перша позиція, друга має вже менший коефіцієнт, а інші ще нижчий. Це обумовлено не розмірами екрану, а оперативністю пошуку: користувачі смартфонів в середньому витрачають менше часу на вибір результату. Звідси стає ясно, що при закупівлі посилальної маси є сенс орієнтуватися на перші дві позиції в пошуковій видачі.

У мобільних пристроях на платформі Android пошук в Google більш персоналізований, оскільки користувачі завжди залогінені в системі пошуку. У цьому випадку дуже знадобляться поради західних оптимізаторів: розмістіть на сайті заклики додати його в закладки і відповідні посилання. Це багаторазово підвищить шанси сайту зайняти більш високу позицію в SERP при наступному пошуку для конкретного користувача.

Підсумок
І наші, і зарубіжні аналітики в своїх прогнозах говорять про неухильне зростання популярності портативних гаджетів і все більшої активності в мережі їх користувачів. Тому створення мобільної версії сайту вже зараз може виявитися перспективним рішенням, яке в недалекому майбутньому обов'язково принесе свої плоди. Але при цьому враховуйте специфіку вашої тематики, дотримуйтесь здорового глузду і намагайтеся дивитися на ваш сайт очима типового користувача смартфону або планшета.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов'язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.