Чому SEO — це не танці з бубнами?

Багато клієнтів вважають, що SEO — це щось на зразок шаманства. Мовляв, платимо оптимізатору гроші, він «щось там крутить», і виходить якийсь результат: сайт виходить в ТОП чи, що частіше, не виходить.Цивілізоване просування сайтів — це не «танці з бубнами» і не «чарівна таблетка». Це технологія, при дотриманні якої клієнт отримує результат у вигляді поліпшення сайту, зростання позицій у видачі, а також збільшення продаж. Пошукова оптимізація — досить складна технологія. І чим більший масштаб сайту, тим вона складніша.Ось зразковий опис технології у вигляді інтелект-карти. Так наочніше (картинка клікабельна):
Схема роботи SEO команди

Як бачите, це мало схоже на «танці з бубном» або «секретні технології просування». Цивілізоване SEO — це величезний фронт робіт по сайту. Якісне просування великого сайту в конкурентній тематиці не може коштувати 15 000 рублів (візитку, звичайно, за ці гроші просунути можна). А якщо його і продають за ці гроші, то якась частина робіт, передбачених технологією, просто не робиться. Результат на виході відповідний! Нижче коротко про етапи SEO оптимізації.

Продаж

Грамотне просування починається з грамотних продаж. Якщо на цьому етапі клієнт введений в оману, то він буде скоро розчарований. Якщо менеджери з продажу на цьому етапі говорять правду, а не «вішають лапшу», шанс отримати хороший результат буде вищим. На цьому етапі менеджер з продажу зобов'язаний розповісти клієнтові про перспективи, реальні терміни досягнення перших результатів (зазвичай це від 3 місяців, а не від 3 тижнів), про те, що буде робитися. Якщо ви працюєте по трафіку, то також на цьому етапі дається прогноз трафіку. Також дуже важливо попередити клієнта, що він швидше за все понесе витрати на коректування сайту та створення контенту.

Аналіз та проектування

Перш за все, це аналіз попиту в пошукових системах і складання ядра запитів (семантичного ядра), які вводять ваші потенційні покупці. Потім — груповання запитів і формування структури сайту з урахуванням потреб ваших клієнтів. У 90 випадків зі 100 після проведення такого аналізу структуру поточного сайту доводиться кардинально міняти.Також на цьому етапі відразу зрозуміло, скільки і якого контенту потрібно писати на сайт. Як правило, це десятки і сотні сторінок. Якщо сайт великий, то і тисячі сторінок.

Також на цьому етапі здійснюється аналіз сезонності бізнесу, його специфіка, а також основні конкуренти в цій тематиці. В цей же етап включається послуга «таємний покупець». Вона потрібна для того, щоб зрозуміти, чи є помилки в плані обробки вхідного потоку дзвінків і заявок з сайту.

Робота з сайтом

Це також тривалий і складний етап. Він включає в себе проведення всіх видів аудитів сайту: технічний, пошуковий, юзабіліті, налаштування систем статистики та аналітики. Також сюди можна віднести всі роботи по створенню текстів для сайту. Всі види аудитів, як правило, займають 3-4 тижні роботи фахівця. Впровадження рекомендацій в залежності від типу сайту може зайняти від 2 тижнів до декількох місяців. Написання контенту триває, як правило, протягом усього терміну просування сайту. В залежності від бюджету проекту в місяць пишеться від 10-20 до 100-200 сторінок.

Робота із зовнішніми чинниками

У цей блок робіт входить все, що пов'язано із зовнішніми посиланнями. Перш за все, це реєстрація в основних каталогах: «Яндекс.Каталог», DMOZ, Каталог@Mail.ru. Підготовка описів, подача на реєстрацію. У разі «Яндекс.Каталогу» часто потрібна серйозна підготовка сайту до реєстрації.Сюди ж відносяться дії по покупці посилань, контролю та моніторингу, зняттю неефективних посилань, відбору сайтів-донорів для закупівлі посилань. Робота із зовнішніми чинниками проводиться постійно протягом всього терміну просування сайту.

Контроль і моніторинг

Це важливий блок робіт, він проводиться постійно. Оптимізатор та менеджер проекту контролюють критичні параметри.Оптимізатор стежить за:

  • доступністю сайту
  • позиціями
  • трафіком
  • апдейтами пошукових систем
  • оновленням алгоритмів
  • випаданням сторінок з індексу
  • цілісністю просуваються сторінок
  • якістю створюваного контенту

Менеджер проекту стежить за:

  • виконанням завдань за проектом в обумовлений термін
  • реалізацією рекомендацій
  • роботою всієї команди проекту

Звітність

Спочатку — фіксація всіх параметрів сайту на момент початку робіт: позиції, трафік, структура відвідуваності сайту. За будь-якого проекту просування сайту є два види звітності. Зовнішня звітність — для клієнта. Це всі види аудитів сайту, а також щомісячна звітність. Внутрішня звітність призначена для учасників проекту. Вона робиться щотижня. Її мета — виявити проблеми в ході реалізації проекту і оперативно відреагувати на них, а також стежити за важливими параметрами сайту.

Управління проектом

Управління проектом здійснює співробітник клієнтського відділу. Він координує роботу команди, контролює виконання завдань, готує звітність. Для клієнта він виступає єдиною контактною особою, спілкуючись з ним за принципом «одного вікна». Також він проводить особисті зустрічі і переговори з клієнтом, пропонує додаткові послуги, якщо в цьому є необхідність.

Результати для клієнта

Якщо все зроблено грамотно, то на виході клієнт отримує наступні результати:

  1. поліпшується якість сайту;
  2. зростає конверсія;
  3. росте трафік незалежно від змін алгоритмів пошукових систем;
  4. ряд запитів виходить в ТОП10 пошукових систем.

Найголовніше — клієнт отримує звернення з сайту і конвертує їх в продажу.

Висновки
Просування сайту вимагає ретельного дотримання технології. При цьому деякі автоматизовані системи і програми (наприклад СеоПульт)  дозволяють виконати переважну більшість описаних вище операцій, а з підключеною послугою «Персональний менеджер» — всі ці операції. На частку SEO-компанії залишається робота з клієнтом, розробка оригінальних методик збільшення конверсії та інші слабоавтоматизовані елементи процесу.

Джерело: розсилка SeoPult, випуск №133
Переклад: Andrey Kravets


Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

  • Avatar igor

    Ти просуваєш сайти?

  • Avatar Andrey (Автор)

    igor, так, трохи є. Хоча в основному розробляю сайти заточені під СЕО

  • Avatar Андрій

    Можу привітати гарно написана стаття і дохідлива + написання для людей.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.