Методи «чорної» SEO-оптимізації

«Чорна» SEO оптимізація У цьому пості присвяченому «Технологіям пошукового маркетингу» я розповім не про те, що треба робити для оптимізації сайту, а навпаки — чого треба уникати. На цей раз мова піде про «чорні» методи SEO, які негативно впливають на просування. Будь-якому оптимізатору і власнику сайту корисно знати про ці методи, щоб не стати їх же жертвою, чи вчасно розпізнати їх на сайті, що дістався в «спадок» від недобросовісного псевдофахівця.

«Чорною оптимізацією» прийнято називати заборонені методи підняття рейтингу сайту в пошукових системах. Такі способи звичайно засновані на обмані пошуковиків і їх роботів-індексаторів. «Чорне» SEO використовувалося ще на зорі оптимізації, коли обдурити пошукову систему було досить просто. Тоді ці методи дійсно приносили свої плоди, але через деякий час пошукові системи розробили цілі комплекси заходів по боротьбі з ними. Сьогодні їх використання з вкрай великою ймовірністю веде до суворих санкцій з боку пошуковиків.

Клоакінг

Клоакінг (англ. cloak - мантія, маска, прикриття) — один з найхарактерніших методів «чорного» SEO. Його суть полягає в тому, що пошуковим роботам видається одна інформація, а живим користувачам інша. Яка в цьому вигода? Вся справа в тому, що для пошуковика вигідно показати зразково оптимізовану сторінку, тобто з потрібною кількістю входжень ключових слів, необхідним обсягом текстового контенту та іншими особливостями, які позитивно впливають на ранжирування, при цьому користувачеві вигідно подати інформацію в зручній формі — наприклад з мінімальною кількістю тексту. На думку багатьох оптимізаторів, складно поєднати привабливість сторінки для користувача і для пошукової системи одночасно. Тому і став застосовуватися такий спосіб. Більш того: з використанням клоакінгу можна просунути сторінку по нецільових високочастотних запитах — це забезпечує великий трафік за невеликі гроші, а клієнту-сайтовласнику завжди можна сказати, що у відсутності замовлень (трафік-то нецільовий) винні дизайн сайту і інопланетяни-масони :D

В даний час цей спосіб оптимізації вважається нелегальним, його використання може привести до серйозних санкцій з боку пошукових систем — аж до бану і виключення з індексу.

Технічно реалізувати клоакінг досить складно, для цього необхідно володіти знаннями в області програмування, мати базу IP. Зазвичай клоакінг організовується двома способами:

  • по User Agent, коли порівнюються вхідні дані, і за допомогою спеціального скрипта визначається робот. Таким чином для пошукового бота видається оптимізована версія сторінки, а для всіх інших відвідувачів звичайна.
  • за IP-адресою, так як її дуже складно підробити. При вході з підмереж пошукових систем підвантажується версія сторінки для роботів. Цей спосіб складніший, оскільки вимагає володіння базою даних IP-адрес.

Варто відзначити, що ці два способи можуть використовуватися і спільно, що тільки підвищує їх ефективність.

Клоакінг треба розглядати дещо ширше, ніж просто один із «чорних» методів SEO — він використовується і в інших цілях, цілком благородних. Найбільш часто його легальне застосування використовується для визначення мови, встановленого в браузері користувача, його місцезнаходження та в інших випадках. Такий «білий» клоакінг дозволяє довантажувати потрібну версію сторінки, позбавляючи користувача від додаткових налаштувань. Такі способи використовуються на багатьох відомих сайтах і навіть на самому Google в його різних сервісах. Зрозуміло, що такий «білий клоакінг» слідує правилу релевантності сторінок і націлений не на пошукових роботів, а на різні категорії відвідувачів. При цьому сторінки повинні відрізнятися тільки мовою, контактною інформацією та іншими ознаками локалізації, але розповідати, безумовно, повинні про одне й те ж. Тільки тоді у власника сайту буде повне право писати в техпідтримку і добиватися скасування санкцій, якщо раптом пошукова система випадково їх накладе.

Дорвеї

Дорвей (англ. doorway - портал, вхідні двері) — сайти, що використовуються для перенаправлення користувачів на інший ресурс. При цьому вміст дорвея оптимізовано під один або кілька популярних запитів і він не несе ніякої корисної інформації. При переході на нього користувач за допомогою автоматичного редіректу (але не веб-серверного, а скриптового) перенаправляється на інший сайт, таким чином ресурс забезпечується достатньою кількістю різношерстих відвідувачів за рахунок декількох дорвеїв, оптимізованих для різних ключових слів.

Контент дорвея може включати будь-який текст з потрібними входженнями ключовиків, аж до автоматично згенерованого. Для досягнення значущих результатів у просуванні таким способом потрібне створення великої кількості дорвеїв. Спритні «чорні» оптимізатори, щоб полегшити свою роботу створили спеціальні програми для виробництва таких сайтів — доргени (генератори дорвеїв), які істотно скорочують трудові витрати.

Автоматичне перенаправлення користувачів за ліцензійною угодою пошуковиків вважається одним з видів спаму, який карається пессимізаціїєю, або баном. Виявити дорвей досить складно, але всі сучасні пошукові системи мають спеціальні алгоритми для цих цілей.

Лінкбомбінг

Лінкбомбінг — вид пошукового спаму, який характеризується простановкой посилань з анкорами, які не відповідають інформації та тематиці ресурсу. Поява такого виду спаму зобов'язана хуліганам і жартівникам — спочатку він використовувався в гумористичних цілях. Найгучніший приклад лінкбомбінгу пов'язаний із запитом miserable failure (жалюгідний невдаха), завдяки безлічі посилань з таким анкором, по ньому на першу сходинку видачі Google виводився сайт Джорджа Буша, а за запитом «геморой» першу сходинку «Яндекса» досить довго займав сайт Microsoft.

Сьогодні такий метод просування досить широко використовується: відрізнити сайти, в просуванні яких був задіяний лінкбомбінг, можна по позначці «знайдений за посиланням» у видачі «Яндекса». При зловживанні цим методом великий шанс накладення санкцій пошуковиків. Слід пам'ятати, що відповідність анкорів контенту просувної сторінки — дуже важлива умова легітимності пошукового просування і стабільної присутності в ТОПі.

Спам-тексти

Необхідно приділяти особливу увагу текстовому контенту, так як він є одним з головних внутрішніх чинників ранжування. З самого початку історії пошуковиків існували способи, які дозволяли видозмінювати тексти на сторінках для досягнення кращих позицій.

Один з таких способів — переоптимізація текстів. Вона полягає у великій кількості входжень ключових слів в «ущерб» читабельності. Надмірна кількість ключовиків в тексті на жаргоні оптимізаторів називається «нудотою». Тобто такий контент, що зашкалює щільністю входжень призначений виключно для пошукових систем, а не для живих користувачів — читати такі опуси навряд чи хтось стане.

Ще один спосіб недобросовісних оптимізаторів — розміщення текстів з великою кількістю входжень потрібних слів, які досягаються не щільністю, а за рахунок величезного обсягу тексту. Такі фрагменти контенту в середовищі оптимізаторів прийнято називати «простирадлами». Для користувачів вони практично не представляють інтересу через те, що з них складно отримати необхідну інформацію.

Слід зазначити, що обидва ці способи в даний момент є чинниками, що однозначно класифікуються пошуковиками як спам. Якщо в спадок від оптимізаторів минулих років вам дістався сайт з таким контентом, його слід обов'язково переписати, зробити «людяним», читабельним і цікавим. Сучасні алгоритми пошукових систем оцінять це позитивно.

Інший спамдексінг

Терміном «спамдексінг» прийнято називати всі нечесні методи оптимізації, в тому числі і розглянуті вище. Але крім дорвеїв і клоакінгу є інші способи накрутки рейтингу.

Для оптимізації важлива наявність ключових слів в тексті, але зловживання кількістю їх входжень безумовно негативно впливає на читабильність. Щоб вирішити цю проблему, оптимізатори придумали способи приховування «оптимізованого» тексту від очей користувача, але не від пошукових систем. Цього можна досягати різними методами: надмірно дрібним розміром тексту, розміщенням під зображеннями, кольором шрифту, співпадаючим з фоном, і багатьма іншими.

В даний час ці методи відносно легко визначаються пошуковиками, що спричиняє негативні для просування наслідки. Ризик їх застосування стає невиправдано високим.

Негативні дії з боку пошуковиків можуть послідувати у відповідь на посилальний вибух — так називають різкий стрибок зростання вхідної посилальної маси. Особливо ймовірні санкції з боку пошукової системи, коли на молодий сайт раптом проставляється неприродно велика кількість посилань, причому не з найавторитетніших ресурсів. Тобто неприродна динаміка зростання вхідної посилальної маси сприймається пошуковими системами як накрутка. При закупівлі посилань необхідно враховувати цей фактор і нарощувати їх кількість якомога плавніше. Саме з цим пов'язані багато питань початківців користувачів SeoPult з приводу швидкості закупівлі посилань: на початковому етапі Система закуповує їх в оптимальному темпі, збільшувати який якими-небудь додатковими хитрощами строго не рекомендується.

Безумовно величезне значення для оптимізації має якість майданчиків, на яких розміщуються зовнішні посилання. «Чорні» оптимізатори створюють спеціальні сайти, такзвані ГС («гівносайт»). Вони часто створюються в автоматичному режимі для зниження вартості та трудових витрат, являють собою сторінки з шаблонним дизайном або зовсім без нього, краденим або згенерованим нечитабельним текстом. Такий спосіб просування був популярний кілька років тому, але в даний час може тільки нашкодити — пошуковики вкрай негативно ставляться до посилань з таких ресурсів. Слід підкреслити, що «на око» відрізнити ГС від корисного для просування сайту неможливо (особливо якщо потрібно купити десятки і сотні посилань): для цього потрібні спеціальні алгоритми.

Висновки
Політика розвитку алгоритмів ранжування багатьох популярних пошуковиків в останній час будується таким чином, щоб максимально «олюднити» видачу. Тобто юзабіліті, дизайн, інформативність і реальна релевантність поступово виходять на передній план.

Будьте білими і пухнастими, не піддавайтеся спокусі використовувати «чорні» методи, і пошуковики обов'язково оцінять це, а ви не будете ризикувати своїм сайтом і зможете уникнути накладення серйозних санкцій. І обов'язково перевірте свій сайт, якщо його просував хтось, котрий не вселяв особливого довіри!

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Не знаете что такое оригинальный подарок? Магазин подарков Exterium поможет Вам!

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов'язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.