Новини 10-ї щорічної конференції «Пошукова оптимізація і просування сайтів в Інтернеті»

Привіт! Нещодавно відбулась традиційна щорічна конференція «Пошукова оптимізація та просування сайтів в Інтернеті», більш відома в кругах сео спеціалістів, як «Ашмановка» :)
Цьогоріч конференція відбулась в готелі «Radisson SAS – Славянская» і налічувала близько тисячі учасників.
Найцікавішшою в перший день, була секція № 2 «Пошукові машини», яка зібрала в якості доповідачів представників трьох пошукових сервісів – Google, Яндекса і Mail.ru.
Ринат Сафін (Google) розповів слухачам про фактори швидкості і свіжості в інтернет-пошуку. Швидкість завантаження сайту є важливим фактором ранжирування Google. За статистикою, 57% користувачів не будуть чекати довше 3-4 сек., поки завантажиться сайт, вони підуть. 80% з них більше ніколи не повернеться, 50% незадоволених ще й розповість друзям, що сайт повільний. Тому швидкий сайт - це задоволені користувачі, більше переходів і вища позиція у видачі. Ринат зазначив, що Google постійно працює над тим, щоб зробити завантаження сторінок своїх сервісів швидшою.
Є ряд безкоштовних інструментів, які допомагають оптимізувати швидкість завантаження сторінок. Один з них - webpagetest.org. Також у Google є сервіс, який аналізує сайт і показує, що на ньому можна поліпшити, щоб збільшити швидкість завантаження (Page speed online). Page speed service завантажує контент з вашого сайту, оптимізує, щоб він швидше завантажувався, і передає користувачам з серверів Google. Оцінити швидкість сторінок допомагає і новий вид звіту у Google Analytics, запущений минулого тижня.
Окрему частину доповіді Ринат присвятив свіжості результатів. Ті результати, які користувачі бачать у видачі, повинні бути актуальними. Google може відображати контент у результатах пошуку вже через кілька хвилин після того, як вони з'явилися на сайті. Особливо це важливо для новин. Якщо на сайті є хороший і свіжий контент, необхідно про нього повідомити, щоб пошуковик швидше його проіндексував. Зробити це можна кількома шляхами.
Sitemap - оновили сайт, повідомте за допомогою спеціальної кнопки.
«Подивитись як Googlebot», є кнопка «Надіслати до індексу».
Спеціальний сервіс Pubsubhubbub, що дозволяє повідомляти про свіжий контент.
Щоб вказати, що контент належить саме вам, ви його не вкрали, можна додати авторство (відобразиться в сніппетах).
Слухачів зацікавило питання, що робити, якщо контент у них украли, але злодій вказав себе, як автора. Ринат порадив повідомляти про появу нового контенту на своєму сайті раніше, ніж його встигнуть поцупити. Якщо пошуковик виявить, що контент крадений, то може за це і покарати.
Андрій Калинін (Mail.ru) почав доповідь забавно: «У Mail.ru є свій пошук!». Третина користувачів сайту бачать пошук від Mail.ru (якщо у них за замовчуванням встановлений «Пошук в Рунеті»), дві третини - результати пошуку від Google (якщо встановлений «Пошук у світі»). Далі Андрій представив деяку статистику по аудиторії пошуку Mail.ru (пошук Mail люблять в невеликих містах, жінки і люди старшого віку, домогосподарки і керівники).
Нововведення пошуку Mail.ru цього року:
  • прямий ефір - спеціальна частина, в пошук потрапляють новини (або пости в блогах) через кілька хвилин після того, як були опубліковані;
  • інтеграція з соціальними мережами. Наприклад, показ рекомендацій з «Мой мир»;
  • спеціальні людські сніппети (витягують інформацію про персону, якщо ім'я згадується в запиті);
  • боротьба з порнографією. Найнижчий відсоток наявності порнографічних результатів у Mail.ru;
  • інтерфейс. Пророблена велика робота, зараз - фокус на головному;
  • асесори стали оцінювати пошукову видачу;
  • впровадили машинне навчання.

Також Андрій спробував відповісти на найчастіші питання SEO-шників ще до того, як вони були задані. Він показав слайд з часткою кліків по позиціях у видачі (1 позиція - близько 38% кліків, 2 - 17%, 3 - 11%).
Торкнувся теми поведінкових факторів. Великий вплив для користувачів мають: привабливість сніппета, наскільки хороший документ. Якщо був зроблений клік, значить сніппет привернув увагу, однак якщо людина пішла з сайту і повернулась у видачу по тому ж запиту, значить з документом щось не так. Як накрутити поведінкові чинники? Зробити привабливий сніппет (короткий, інформативний, не треба туди вставляти всі ключові слова), щоб кліків було більше.
Андрій відповів і на запитання: «Як потрапити в ТОП?». На прикладі запиту «Як поміняти шину на мазді» він продемонстрував видачу трьох пошукачів. Результати, відверто кажучи, були не самі релевантні. «Зробіть по цьому запиту відповідний сайт і ТОП ваш!», - Закликав Андрій і підсумував:
  • робіть гарні сайти;
  • робіть їх багато;
  • робіть їх різними.

І буде вам щастя у вигляді перших позицій.
Олександр Садовський (Яндекс) розповів про нові принципи ранжування комерційних сайтів. Хороший інформаційний сайт = якість інформації (повнота, достовірність і т.д.). Комерційні сайти - інші. Хороший комерційний сайт = якість інформації + якість транзакції (користувачеві зручно здійснювати покупку, він довіряє сайту). Тому такі сайти потрібно оцінювати по справах, а не опису товару.
Олександр розповів, як Яндекс шукає хороші сайти. На першому етапі створюється навчальна вибірка, грунтуючись на даних, пишеться інструкція асесорам. На другому кроці створюються чинники, які треба враховувати. На третьому етапі в силу вступає матрікснет.
Якщо комерційні сайти оцінювати як інформаційні, то всі результати вийдуть релевантними. Щоб знаходити найкращі комерційні сайти, треба змінити систему оцінок. З 20 листопада був запущений алгоритм по Московському регіону, який враховує для комерційних сайтів такі фактори, як асортимент, довіра, зручність вибору, якість послуги, дизайн і т.д. Пізніше цей алгоритм почне діяти в регіонах.
Олександр каже, що немає абсолютних вимог, яким повинен бути сайт, сайт повинен прагнути стати кращим у своїй категорії. SEO вкладається в залучення користувачів, конверсії та утримання. Ті, хто займається залученням, не думаючи про якість, займаються імітацією, а «Яндекс не любить імітації, як і чоловіки», - пожартував Олександр. Чим якісніший сайт, тим більший трафік.
Олександр вважає, що SEO-спеціалісти не повинні думати про чинники ранжування, а повинні прагнути покращувати сайт. Як показує невелике дослідження Яндекса, SEO-шники, асесори і звичайні користувачі дають однакові оцінки сайтам. Тому, якщо фахівець хоче оцінити якість свого сайту, йому достатньо опитати десяток своїх знайомих, вони йому відразу скажуть, який сайт краще, а фахівець зможе зрозуміти, що потрібно змінити.
Негативні ознаки - наявність контекстної реклами на комерційному сайті. Позитивні - фото, адреси, відгуки клієнтів. За словами Олександра, Яндекс може використовувати фактори, на які SEO-спеціалісти ніколи не подумають, що вони значущі, тому треба робити сайти для користувачів.
Один з учасників конференції задав питання про соціальні кнопки на сайті (чи будуть враховуватися лайки, твіти і т.п.). Зараз вони не враховуються Яндексом, але в перспективі така можливість розглядається, сказав Олександр Садовський.

«Сьогодні сайти завдяки одним тільки клікам можуть піднятися на 50 - 70 позицій за один апдейт Яндекса», - Сергій Людкевич
Доповідь Сергія Людкевича (РБС, WebEffector) «Поведінкові чинники ранжирування» пролунав у другий день конференції (25 листопада). Сергій почав доповідь із заяви, що ПФ ранжування вперше з'явилися в Яндексі в 2009 р. і перерахував такі їх види:
  • кліки;
  • поведінку користувачів на сторінці видачі;
  • відвідуваність сайту / сторінки;
  • поведінку користувачів на сайті.

Більш докладно Сергій Людкевич зупинився на клікових факторах, як найбільш значущих в даний час: «Є приклади, коли сайти з нульовими показниками здійснювали гіперприжкі у видачі завдяки одним клікам. Перескакували на 50 -70 позицій вгору за один апдейт. Посилання такого ефекту дати не можуть », - підкреслив доповідач.
«Вплив клікабельності на ранжування сайту в Яндексі та Google різне. Яндекс ставить на клікстрім. Кліки надають незбалансовано потужний вплив на підвищення позицій сайту. У Google цей вплив не так сильно, хоча й помітно », - зазначив Сергій.
Далі він розповів про мінуси орієнтації пошуковиків на клікові фактори:
клікові фактори призводять до консервації ТОПів (клацають тільки на ті сайти, які знаходяться в зоні видимості, від чого їх позиції міцніють);
клікові фактори мають дуже опосередковане відношення до відповідності документа запиту;
клікові фактори радикально залежать від якості сніппета;
«Жовтизна» сніппета підвищує клікабельність.
Правда, доповідач пояснив, що у різних типів запитів різний розподіл CTR. «Проблема консервації ТОПів стоїть по високочастотних запитах. Консервація ТОПів і неможливість покращення позицій сайту за допомогою його розвитку викликають природну реакцію оптимізаторів - накрутку клікових чинників ».
Висновок, який зробив Сергій Людкевич: «Необхідно зменшити значення клікових чинників».
Поведінка користувача на сторінці видачі оцінюється за такими параметрами:
  • число кліків в сесії;
  • який за рахунком цей клік;
  • час між запитом або попереднім кліком і даним;
  • час між даними кліком і наступним дією;
  • дія користувача після даного кліка.

Відвідуваність сайту / сторінки може досліджуватися теж по-різному:
  • загальна відвідуваність;
  • по виду джерела трафіку:
  • пошуковий;
  • посилальний;
  • закладний
  • ядро аудиторії.

Поведінка користувачів на сайті може розцінюватися за такими критеріями, як:
  • активні дії користувача;
  • проведений час;
  • внутрішні переходи;
  • переходи з сайту на інші сайти.

Зрізи по типу користувачів:
  • прийшли по даному запиту;
  • з даного регіону.

Представивши всі види поведінкових факторів ранжування, Сергій Людкевич дав ряд рекомендацій:
  • цільова сторінка повинна бути найкращою відповіддю на запит;
  • цільова сторінка повинна спонукати користувача до виконання дій;
  • сайт повинен вселяти довіру користувачеві;
  • сайт повинен бути зручним для користувача;
  • привабливість фрагментів;
  • кросбраузерну;
  • коректна кодування;
  • стабільна робота сайту.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов’язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.