Підбір пошукових запитів для просування сайту

Створення семантичного ядра

Першим етапом підготовки сайту до просування є створення семантичного ядра, тобто списку ключових запитів, які найбільш повно охоплюють тематику сайту і відображають його вміст. Саме ці слова повинні вводити в пошуковик користувачі, щоб потрапити на ваш сайт. До створення семантичного ядра треба підійти дуже серйозно, тому що від цього буде залежати ефективність роботи сайту і, що важливо, розмір бюджету просування. 

З чого почати підбір пошукових запитів?

Перш за все спочатку необхідно вручну скласти список головних ключових слів, які відображають тематику вашого сайту і найімовірніше в якості пошукових запитів будуть приводити цільову аудиторію з пошуковика на ваш сайт. Тобто якщо ресурс представляє собою інтернет-магазин з продажу товарів для домашніх тварин, то логічно буде включити до списку такі слова, як «корм для собак», «ошийники», «клітка для птахів», «акваріум» і т.д. Всі ці запити повинні бути релевантні контенту сайту (якщо ви, наприклад, не продаєте корм для собак, то цей і всі суміжні запити потрібно виключити). Але такий спосіб є дуже трудомістким, тому варто користуватися спеціальними інструментами, які суттєво полегшують процес створення семантичного ядра.

Бажано структурувати роботу по створенню первинного списку: для цього необхідно виділити напрямки, які в свою чергу можна розбити на ще більш дрібні підрозділи. Наприклад, для типового інтернет-магазину зоотоварів будуть актуальні наступні напрямки: «корм для домашніх тварин», «клітки для птахів і гризунів», «миски і поїлки», «акваріумістика» та інші. У свою чергу напрям «корм» можна розділити на декілька більш дрібних, наприклад, згрупувати за твариною, для яких він призначений. Так ви зможете максимальною мірою охопити тематику сайту і не забути важливі ключові слова.

Для розширення списку слів оптимізатори використовують спеціальні сервіси, з яких насамперед варто виділити Wordstat.Yandex, Google AdWords. Без них складання списку ключових запитів є вкрай важким, так як вони крім асоціативних запитів показують ще й приблизну статистику частоти або відразу приблизну кількість людей, яка прийде на ваш сайт, якщо запит вийде в ТОП пошукової системи. Це обов'язково знадобиться на наступних етапах складання семантичного ядра.

Наприклад, в сервісі Wordstat.Yandex для розширення складеного списку потрібно по черзі вводити в основне поле слова, а потім дивитися, які запити вводили люди із заданим словом, що вони ще шукали.

Вже на цьому етапі можна виробляти первинний відбір ключовиків за змістом і релевантністю. Наприклад, «скачати акваріум», «безкоштовний акваріум» і «акваріум на робочий стіл» явно не підходять для інтернет-магазину. Також не підійдуть і слова-назви мешканців акваріумів, якщо ви їх не продаєте. Але тут все залежить від специфіки сайту. Декілька слів варто сказати про спеціальні символи, які можна використовувати в цьому сервісі. Якщо задати запит у лапках, то система покаже різні словоформи, а якщо в лапках запит випередити знаком оклику ("! Акваріум"), то буде показана статистика тільки по конкретному запиту «акваріум».

Аналогічним чином працює і сервіс Google AdWords, з тією лише різницею, що там не потрібно вводити спеціальні символи, а можна вибрати типи відповідності, використовуючи меню в лівій частині екрана.

Відбір потрібних ключових слів

Після того, як ваш список стане більшим початкового в кілька разів, варто переходити до наступного етапу — відбору потрібних ключовиків. Розширений список не годиться для просування, тому що включає в себе багато непотрібних і «дорогих» слів.

Перш за все треба зробити вибракування запитів, які не підходять для просування. Тобто якщо ви не продаєте морські акваріуми, то слід прибрати відповідні слова зі списку. На перший погляд це проста робота, але для її якісного виконання необхідно чітко уявляти специфіку сайту. Тому доручати її сторонньому оптимізатору можна далеко не завжди. Не розбираючись в даній галузі, легко викреслити багато цінних для просування запитів або навпаки залишити в ньому зовсім непотрібні.

На наступному етапі необхідний аналіз статистики запитів. Тут обов'язково знадобиться один з вищеописаних сервісів, так як необхідно знати частотність запитів. Почати варто з відсівання запитів з дуже низькою частотою, за цей показник можна прийняти значення 30 або близько того. Потім необхідно те ж саме проробити з точними запитами. Тут поріг частотності потрібно знизити ще, наприклад, удвічі. Таким чином ви зможете позбавити список від даремних і випадкових запитів.

Потім можливо треба буде видалити запити з дуже високою частотою. У разі високої конкуренції вони можуть обійтися дуже дорого, тому в багатьох випадках доцільно від них відмовитись. Але тут все залежить від запланованого бюджету і цілей просування. На цьому етапі відбору ключових слів автоматизовані системи можуть багаторазово заощадити час і трудові витрати. На вкладці «Слова» можна перевірити приблизну вартість одного переходу (тобто вартість відвідувача!). Виходячи, з цієї інформації буде набагато легше прийняти рішення.

Кілька слів варто приділити питанню точності статистики представлених сервісів. Справа в тому, що статистика і Wordstat.Yandex, і Google AdWords спотворена з кількох причин. По-перше, багато запитів можуть бути накручені оптимізаторами і їх клієнтами при аналізі просування та інших роботах, по-друге, реальні цифри міняють роботи-парсери, які проводять збір статистики, і, нарешті, суттєві зміни вносять фахівці, що займаються контекстною рекламою, адже ці сервіси споконвічно створені для цієї мети. Іноді навіть самі низькочастотні запити завдяки всім цим фахівцям перетворюються на високочастотні, нарощуючи показники як сніжний ком. На тлі цих сервісів наочно видно переваги використання SeoPult для чищення семантичного ядра - ті цифри, які там представлені, є результатом складного аналізу даних, отриманих з лічильників на реальних сайтах. Тому статистика SeoPult набагато ближче до природних показниками, ніж аналогічні дані Wordstat.Yandex і Google AdWords.

Особливості створення семантичного ядра для молодих сайтів

Для сайтів, які були нещодавно створені і ще не просувалися в пошукових системах, слід використовувати особливий підхід при створенні семантичного ядра. Так як приблизно в перші півроку вони знаходяться в «пісочниці» «Яндекса», безглуздо роздувати бюджет, так як все одно неможливо подолати певний рівень. У цьому випадку слід зосередитися на низько- і середньочастотних запитах, тому як пробитися в ТОП по високочастотних запитах буде просто неможливо.

Наприклад, якщо ви рекламуєте офлайновий магазин або офіс, то є сенс просування з використанням локальних запитів, наприклад, «зоомагазин Зябліково». Також можна включати ключові фрази з назвами окремих продуктів або послуг. Просування декількох десятків низькочастотних запитів принесе набагато більше користі, ніж боротьба за ТОП одного висококонкурентного запиту.

Навіть у разі сайту в віці можна спробувати рухатися в бік конкретики, тобто використовувати низькочастотні фрази. Така стратегія просування зможе навести багато цільових відвідувачів на сайт, і бюджет при цьому не буде захмарним.

Підсумки
Створення семантичного ядра — серйозний етап у просуванні сайту. Необхідно з максимальною увагою поставитися до нього, так як він багато в чому визначає успіх подальшого просування. Грамотно складений список ключових запитів допоможе не тільки досягти високих результатів, але і сильно скоротити бюджет. Також в цій справі великим плюсом є творчий підхід — свіжі ідеї допоможуть знайти ефективні ключовики, які зможуть принести успіх вашому сайту. Але й нерозумно при цьому відмовлятися від описаних інструментів — вони зроблять роботу по створенню семантичного ядра набагато швидшою і простішою.

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов'язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.