Як сподобатись алгоритму ранжування від Яндекса, або підсумки конференції з пошукової оптимізації SEO Conference 2012

SEO Conference 2012 20-21 вересня в Казанському IT-парку пройшла третя конференція з пошукової оптимізації SEO Conference 2012. І якщо про список спікерів заходу чули всі, то доповіді їх почути вдалося не всім.
Хочу поділитись з вами деякими тезами виступу гуру SEO-оптимізації і за сумісництвом керівника аналітичної служби сервісу WebEffector, Сергія Людкевича. Тему, яку зачепив Сергій, інакше, як «душерозриваючою», не назвеш:

Як сподобатися алгоритму ранжування?

Як знайти щастя вебмайстра і оптимізатора, тобто, побачити свій сайт в ТОПі? Доповідь Сергія була присвячена низці факторів, що впливають на відношення пошукових машин до сайту. 

1. Вік сторінок сайту - обчислюється з моменту його першої індексації пошуковиком. Очевидно: якщо документ випадає з індексу, його вік обнуляється.
Щоб дізнатися вік сторінки в Яндексі, необхідно скористатися сортуванням за віком сторінок - додати параметр &how=tm в URL сторінки видачі (сортування за віком сторінок). Правда, якщо сторінка вважається новинний, то реальний вік сторінки дізнатися неможливо.

Рекомендації Людкевича щодо просування сайтів з урахуванням його віку:

  • чим старше документ, тим краще він ранжується;
  • просувати варто найстаріші документи з сайту;
  • документи з віком менше року просуваються дуже важко;
  • зістарити новий документ можна за допомогою серверного редіректу  301 з старого документа цього ж сайту (склейка внутрішніх сторінок);
  • зістарити документ перенаправленням з іншого сайту - не можна.

2. Регіональність. Надзвичайно важливий для пошуковиків параметр, який можна врахувати відразу декількома способами:

  • привласнення сайту необхідного регіону;
  • http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1074582
  • створення окремого сайту або піддомену під кожен регіон (Яндекс);
  • вживання назви необхідного регіону в тексті документа і в текстах вхідних посилань на документ;
  • отримання вхідних посилань з сайтів необхідного регіону;
  • додавання адреси організації в необхідному регіоні;
  • http://sprav.yandex.ru/org/add/
    http://www.google.com/local/add/

3. Якість контенту

  • стежте за унікальністю тексту на майданчику;
  • контент повинен бути «природнім»;
  • відсутність орфографічних, стилістичних, пунктуаційних помилок у тексті;
  • відсутність ненормативної і порнографічної лексики (щоб уникнути «сімейного фільтру» або не вилетіти з індексу). Виняток становлять сайти, що просуваються по adult-тематиці :);
  • жорстка модерація контенту, що пишеться сторонніми користувачами;
  • важливі такі показники, як читабельність тексту і його засвоєння (текст + графіка), юзабіліті, швидкість завантаження сторінок;
  • максимально можливе контекстне співпадіння вживаних ключових слів із запитом (словоформи, розташування слів, відстань між словами).


Важливе зауваження: не перестарайтеся в оптимізації! Щоб не потрапити під санкції пошукових систем за переоптімізацію.

Як уникнути переоптімізаціі?

  • вживати ключові слова якомога ближче до початку документа, бажано, щоб вони потрапляли на перший екран без прокрутки;
  • уникати багаторазового вживання ключових слів із запиту в одному реченні і реченнях, що йдуть підряд;
  • уникати ділянок тексту з щільними скупченнями ключових слів;
  • уникати використання тегів фізичної і логічної розмітки <strong>, <b>, <em>, <i>, а також тегів заголовків <h1>, ... <h6>;
  • використовувати «людино-орієнтовані» варіанти тега <title>.

4. Представлення інформації

Сергій запропонував уважно переглянути вимоги Яндекса до комерційних сайтів і намагатися відповідати їм:

  • на сайті обов'язково повинен бути каталог товарів або прайс-лист;
  • на сайті має бути пошук по параметрах товарів або послуг, сервіс порівняння, калькулятор розрахунку, онлайн-підтримка, форма замовлення, система онлайн-платежів та інше;
  • важливо мати на сайті реальні контактні дані, довірені сертифікати;
  • дизайн сайту. Не захоплюватися «мінімалістичним» дизайном, щоб Яндекс не вважав мінімальне оформлення за відсутність дизайну і не знизив у видачі;
  • закривайте від індексації неінформативні сторінки:


- Дублікати (різні режими сортування інформації, сторінки з ідентифікатори сесій, реферер і т.п.)

- Атрибут rel = "canonical» тега <link>
http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1111858#canonical
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=ru&answer=139394

- Директива Clean-param (Яндекс)
http://help.yandex.ru/webmaster/?id=996567#1041216

- Результати пошуку по сайту

- Службова інформація (профілі користувачів, звіти аналізаторів логів і т.п.)

не зловживати рекламою. Уникайте ситуацій:

- Наявність реклами форматів pop-up, pop-under і click-under;

- Агресивне зловживання іншими рекламними форматами;

- Асортимент представленої на сайті продукції є партнерською програмою іншого сайту.

 

5. Привабливі сніппети

Управління стандартним сніпетом

  • Підвищення ймовірності попадання потрібного фрагмента (~ 160 символів) в сниппет:


- Вживання ключової фрази в точному вигляді

- Максимально можлива кількість входжень ключових слів

- Розміщення фрагмента як можна ближче до початку сторінки

  • Мета-тег description
  • Обов'язково згадка ключової фрази в теге title, бажано в точному вигляді
  • Поле <description> YML-файлу (http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1111247 # tag_9)
  • Опис сайту в Яндекс-Каталозі й директорії DMOZ
  • Мета-теги, які забороняють використовувати опис з Яндекс-Каталогу і DMOZ (http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1111858):


<meta name=»robots» content=»noyaca»/>
<meta name=»robots» content=»noodp»/>

Управління розширеним сніпетом

  • Використання мікроформатів http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1111670 http://support.google.com/webmasters/?hl=ru#topic=21997
  • Додавання інформації про організацію (адреса, телефон, дані для спеціального сниппета) http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1112702
  • Передача даних про вміст сайту через кабінет вебмайстра
  • http://content.webmaster.yandex.ru/
  • Піктограма сайту (favicon) http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1111309


Яндекс: Фільтр на однакові сніппети (відключається додаванням &rd=0 в URL)

 

6. Погане оточення

Вхідні посилання

  • погані посилання


- Нульовий внесок у статичну вагу
- Штрафи при великій абсолютній або відносній кількості
- Обнулення значень лінко-факторів при швидкому зростанні («ссилочний вибух»)

  • комерційні посилання


- Тимчасова затримка обліку по комерційних запитах
- Девальвація вкладу за некомерційними запитами

  • Участь у лінкобменніках (link-farms)


- Обнулення значень посилальних факторів

Вихідні посилання

  • Посилання на погані сайти: не для людей, сумнівного змісту, шкідливий код, порнографія і т.д.
  • Неприродність анкорів і навколоссилкового тексту
  • Лінкопомийки: неструктуровані каталоги посилань з різноформатними лістингами
  • Немодерований контент, доданий користувачами: повідомлення в форумах, оголошення на дошках, Фейкові профілі і т.д.
  • Велика кількість нетематичних посилань


Дані whois

  • Перетин з даними поганих сайтів

 

7. Аффіліати

Аффіліати - це групування в результатах пошуку різних сайтів за співпадаючими запитам тільки одного сайту з усіх (Яндекс). До недавнього часу можна було з упевненістю говорити, що показується один з найбільш релевантних результатів, але останнім часом стали спостерігатися випадки, коли це не так. Мабуть, були введені якісь додаткові критерії. Щоб потрапити в число «нелюбимих», старайтесь не плодити сайти по одній темі зі своїм з:

- Однаковими контактними даними
- Однаковим асортиментом

Очевидно: навіть якщо регулярно робити все вище перераховане на своєму сайті, то хороші позиції сайту зовсім не гарантовані. Тому що місць в ТОПі все одно 10. Клікові (поведінкові) фактори дійсно дуже важливі, через це відбувається якась консервація сайтів в топі. Як же потрапити в топ іншим шляхом?

Сергій вважає, що це можна зробити через різні домішки до органічної видачі. Алгоритм спрацював, побудував формулу, формула відранжувала результати пошуку. Але, тим не менше, ці результати, які називаються органічними, розбавляються ще й результатами, отриманими в результаті роботи якихось інших алгоритмів, інших формул.

  • Спектральна домішка (Яндекс)


До трьох місць у ТОП-10 віддаються результатам по «уточнених» запитах (стандартизовані групи такзваних потреб) - огляди, ціни, фото, відгуки, «зроби сам» і так далі.

Це свіжопроіндексовані документи з найбільш пріоритетних ресурсів. Наприклад, можна було спостерігати таке цікаве явище, коли по дуже великій кількості  загальних запитів, таких, як [сайт Москва], вилазив сайт «Автофургон інфо». І у всіх видачах запитів можна було зустріти ці автофургони.

Ось, мабуть, і всі тези виступу Сергія Людкевича на конференції в Казані. Якщо коротко і по справі. Сподіваємося, для вас вони виявилися корисними ;) 

Можливо вас зацікавлять подібні статті:

В Интернет магазине купить еженедельник через Интернет или заказать.

Коментарі

Немає коментарів до цієї статті.

Коментарі

Поля позначені як * потрібні обов'язково. Перед постінгом завжди робіть перегляд свого коментаря.